۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۵۰۷۰۱۶
امام جمعه موقت قزوین:

برگزاری روز قدس از اهمیتی ویژه برخوردار است

امام جمعه موقت قزوین گفت: امسال روز جهانی قدس را در حالی برگزار می‌کنیم که عربده کشی های آمریکا، رژیم سعودی و اسرائیل علیه ایران افزایش یافته و کشورهای عربی نیز فلسطین را رها کرده‌اند، بنابراین روز قدس امسال برجسته و دارای اهمیت است.
روز قدس

حجت الاسلام علی قابل، امام جمعه موقت قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به زمینه‌های پیدایش رژیم اشغالگر قدس، گفت: مطرح کردن لایحه فلسطین اشغالی در مجلس سنای آمریکا و تصمیم بر یهودی درست کردن آن سرزمین بر اثر توطئه‌ ای از جانب انگلیسی ها بود، برای استفاده از نفوذ صهیونیسم در آمریکا در جهت حضور در جنگ جهانی این موضوع در زمان تبلیغات انتخاباتی در آمریکا مطرح شد، آنان نیز به این امر علاقه‌مند شده و با علاقه‌مندی انگلیس و آمریکا زمینه‌های پیدایش اسرائیل فراهم شد.

وی سپس به عدم حمایت کشورهای عربی از فلسطین اشاره و عنوان کرد: با توجه به اختلافی که قدرت هایی همچون آمریکا و انگلیس در کشورهای عربی ایجاد کردند آنان نتوانستند حمایت قاطعانه‌ای از فلسطین داشته باشند و شکست در جنگ 6 روزه اعراب نیز منجر به قرارداد کمپ دیوید شد.  

حجت الاسلام قابل ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر اعراب با سردمداری آل سعود رابطه رسمی خود با اسرائیل غاصب را اعلام و در عمل پشت فلسطینی‌ها را خالی کرده‌اند، راهپیمایی روز قدس اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

وی افزود: همچنین سفر رییس جمهور تندروی آمریکا به اسرائیل و اعلام آمادگی برای انتقال سفارتخانه به بیت المقدس و برگزاری جلسه در کند و کاوهای صورت گرفته در بیت المقدس، بزرگ کردن خطر ایران اسلامی و روی آوردن به ناتوی عربی برای مقابله با ایران و همچنین حمایت های عربستان از اسرائیل از مواردی هستند که می‌شوند روز قدس امسال از اهمیت ویژه‌یی نسبت به سالهای گذشته برخوردار باشد.

امام جمعه موقت قزوین درباره تأثیرات و پیامهای برگزاری باشکوه روز جهانی قدس، ابراز داشت: روز جهانی قدس از یادگارهای امام خمینی(ره) و فریاد علیه توطئه‌های خبیث دشمنان است، امسال روز جهانی قدس را در حالی برگزار می‌کنیم که عربده کشی های آمریکا، رژیم سعودی و اسرائیل علیه ایران افزایش یافته و کشورهای عربی نیز فلسطین را رها کرده‌اند،بنابراین برگزاری روز قدس مهم و دارای تأثیر است.

وی در ادامه افزود: همچنین ما شاهد دست اندازی داعش به سرزمین ایران بودیم و می‌دانیم که اسرائیل مدافع داعش بوده و مصدومین جنگی آنان را نیز مداوا می‌کند، بنابراین روز قدس فریاد مردم علیه آنان و توطئه‌های دشمنان است.

حجت الاسلام قابل با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس حمایت از مظلوم و پیروری از خاندان اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: ما یک ملت مسلمان و پیرو خاندان اهل بیت(ع) هستیم و در سیره آنان نیز حمایت از مظلومان عالم سفارش شده است، دایره مظلومیت نیز تنها منحصر به فلسطین نیست و یمن، سوریه، افغانستان، عراق و سایر مناطق را نیز شامل می‌شود، بنابراین روز جهانی قدس حمایت از تمام آنان و فریاد علیه تمام ظالمان است، در واقع این روز، روز اسلام است.

وی ادامه داد: حضور در صحنه تقویت قلوب مسلمانان مظلوم بویژه فلسطینی‌ها را به دنبال خواهد داشت و آنان با این کار آگاه خواهند شد که ملتی شجاع، قوی و بصیر پشتیبانشان است، همچنین اقتدار، ‌بصیرت و تبعیت از امام و خط ولایت را نشان داده و دیانت،‌ سیاست و بصیرت را  در کنار هم به نمایش خواهد گذاشت.

حجت الاسلام قابل در پایان به مسیرهای راهپیمایی روز جمعه اشاره کرد و گفت: امسال در بیش از 100 نقطه در استان راه پیمایی روز جهانی قدس برگزار می‌شود در شهر قزوین نیز از سه نقطه راس ساعت 11 صبح آغاز می‌شود که این سه مسیر عبارتند از؛ میدان میرعمادـ خ نادری ـ خیابان امام ـ مسجد النبی/ چهار راه ولی عصرـ خ طالقانی ـ سبزه میدان ـ مسجد النبی/ چهار راه شهداـ خ شهداـ سبزه میدان ـ مسجد النبی./955/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات