۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۵۰۷۱۶۲
حجت الاسلام ماندگاری:

روز قدس روز نجات مسلمانان است

مدیر موسسه روایت سیره شهدا گفت: روز قدس روز اسلام، روز تطهیر مسجدالاقصی و روز نجات مسلمانان است.
قدس

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری مدیر موسسه روایت سیره شهدا و استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره روز قدس گفت: بنا به فرمایش امام خمینی(ره) روز قدس، روز اسلام است.

وی افزود: مسجدالاقصی، خانه خداوند تبارک و تعالی است که با حضور صهیونیست‌های ناپاک نجس شده است. در احکام فقهی آورده شده که اگر مسجد نجس شود پاک کردن آن، از خواندن نماز جماعت واجب‌تر است؛ اگر حتی یک نفر مشغول پاک شدن مسجد شود بقیه مردم می‌توانند نماز جماعت را به جا آورند.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا در ادامه تصریح کرد: اگر نجاست در مسجد زیاد شد و تمام مسجد را فرا گرفت، امام جماعت و مردم وظیفه دارند به پشت بام مسجد بروند و فریاد کنند که مسلمین جهان بیایید خانه خدا برای عبادت باید تطهیر شود. امام خمینی(ره) پشت بامی بهتر از جمعه آخر ماه مبارک رمضان پیدا نکردند که مسلمانان را برای تطهیر مسجدالاقصی در کنار هم جمع کنند.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) گفت: امام راحل فرمودند اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد، اسرائیل را سیل خواهد برد. روز قدس روز اسلام، روز تطهیر مسجدالاقصی و روز نجات مسلمانان است.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی روز قدس به چند دلیل به مسلمانان واجب است گفت: در دلیل دینی آن همین بس که پیامبر اکرم(ص) فرمودند اگر اهتمام بر امور و مشکلات مسلمانان نداشته باشیم مسلمان نیستیم.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا ابراز داشت: علت فقهی شرکت در راهپیمایی روز قدس، نجس شدن مسجدالاقصی و دلیل سیاسی آن تلاش برای آزادی مسجدالاقصی و دلیل ملی و انقلابی آن، آزادی فلسطین و مسجدالاقصی است که یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و امام راحل نیز بر آن اهتمام داشته و تأکید بسیاری بر آن کرده‌اند.

وی با دعوت از از همه مردم انقلابی به شرکت در حماسه روز قدس خاطر نشان کرد: لازم است با هر توانی که داریم برای حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین به خیابان‌ها بیاییم و علیه مستکبرین جهان فریاد بزنیم که این روز، روز کور کردن دشمنان اسلام است./302/966/ب1

ارسال نظرات