۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۵۰۷۱۷۸
امام جمعه تبریز تأکید کرد؛

ضرورت توجه به معماری اسلامی در ساختمان سازی

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به مسأله معماری و شهرسازی اسلامی، گفت: از جمله مسائلی که باید در مسأله معماری و ساخت شهری به آن توجه کرد، معماری و شهرسازی اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در دیدار هئیت نظام مهندسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان با تقدیر از حضور اعضای این هیأت، اظهار داشت: امیدوارم جامعه‌ مهندسی استان درراستای انجام وظایف قانونی خود موفق عمل کند.

وی با بیان اینکه نظارت برخدمات مهندسان ناظر یکی از خواسته‌های مهم مردم و جامعه از شما مسؤولان است، گفت: سازمان نظام مهندسی در تامین ایمنی و بهداشت، سلامت و صرفه اقتصادی فرد و جامعه را در مسأله ساختمان مورد توجه دارد، این امر بسیار مهم و حیاتی است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: با توجه به زلزله خیز بودن استان و کشور و خطراتی که آحاد مردم با آن مواجه هستند، از مهندسین عزیز انتظار می رود تا در رابطه با بحث مقاوم سازی ساختمان و نظارت بر این امر دقت لازم را داشته باشند تا خدایی نکرده ساختمانی غیر منطبق بر استاندارد نظام مهندسی ساخته نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسأله معماری و شهرسازی اسلامی، خاطرنشان کرد: از جمله مسائلی که باید در مسأله معماری و ساخت شهری به آن توجه کرد، معماری و شهر سازی اسلامی بر اساس معیارهای اسلامی و ایرانی است، شهر اسلامی باید دارای معیار اسلامیت باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه معماری اسلامی شهر در شهرهایی مانند اصفهان مورد توجه و دقت قرار گرفته است، گفت: امید است در استان ما نیز این امر یک مسأله مهم و حیاتی باشد و بتوان شهر تبریز را در بافت معماری اسلامی و شهر سازی اسلامی مشاهده کنیم.

وی با اشاره به الزامات اقتصاد مقاومتی، ساخت ساختمان با صرفه اقتصادی و ایمنی مناسب را در این رابطه مهم تلقی کرد و گفت: هر کسی در هر صنف وسازمانی می تواند نقش خود را در راستای اقتصاد مقاومتی ایفا کند، سازمان نظام مهندسی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و می تواند بسیار مؤثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با ابراز امیدواری و آرزوی موفقیت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و مهندسان در باب رابطه با ساخت بافت شهری و ساختمان مستحکم و ایمن، گفت: در مسأله ساختمان با جان مردم سر و کار داریم که اهمیت این امر را دو چندان کرده است./۲۰۳/۸۵۴/ب۱

ارسال نظرات