۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۰۷۱۸۳
حجت‌الاسلام علوی تهرانی:

انتظار فرج از ارکان دین است

حجت‌الاسلام علوی تهرانی با بیان این که یکی از مقدمه های ظهور قطعی، حتمی و نزدیک بودن آن است، گفت: انتظار فرج یکی از ارکان دین است.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدباقر علوی تهرانی استاد حوزه علمیه امروز به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امیر به سخنرانی پرداخت و گفت: انتظار فرج یکی از ارکان دین است.

وی افزود: برای انتظار مقدماتی لازم است که باید فراهم شود، یعنی آنچه را که متوقع هستید اتفاق بیفتد را حتمی دانسته و کوچکترین تردیدی در آن نداشته باشید.

حجت‌الاسلام علوی تهرانی بیان داشت: مقدمه بعدی انتظار این است آن را قطعی، حتمی و نزدیک بدانید گویا که همین جمعه ظهور رخ می‌دهد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به مقدمه دیگر انتظار اظهار داشت: نارضایتی از وضع موجود و امیدوار بودن به اینکه با ظهور همه مردم دنیا در زندگی به خواسته‌های منطقی و طبیعی یک انسان خواهند رسید از دیگر مقدمات ظهور است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مقدمات ظهور محبت قلبی نسبت به ولی عصر(عج) و دوست داشتن ایشان است، گفت: امام عصر(عج) چنان دوست داشتنی هستند که بعد از ظهور هر کدام از ادیان یهود و مسیحیت او را به خود نسبت می‌دهند در حالیکه ایشان به اسلام تعلق دارند.

حجت‌الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه انتظار چند تکلیف را برای منتظر ایجاد می‌کند، اظهار داشت: یکی از تکالیف ما به لحاظ فردی تهذیب نفس و خودسازی است و آماده کردن جامعه اطراف خود در همه زمینه ها برای تحقق امر ظهور است.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: سیره مهدی فاطمه(عج) همان سیره حضرت رسول(ص) است پیامبر(ص) در طول ۲۳ سال عمر با برکت خود برای اسلامی کردن جامعه تلاش‌های فراوان کردند حضرت ولی عصر(عج) نیز در زمان ظهور خود برای اسلامی کردن دنیا تلاش خواهد کرد و در این امر موفق خواهند بود./۲۰۲/۸۰۷/ب۱

ارسال نظرات