۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۰۷۲۸۲
امام جمعه تبریز:

رژیم صهیونیستی به دنبال اختلاف افکنی در میان کشورهای اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به ورود ۳۰ مأمور رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان، گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال اختلاف افکنی در میان کشورهای اسلامی است و لازم است کشورهای اسلامی هوشیار باشند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز با اشاره به قرار گیری در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: از ساعات پایانی و لحظات آخر ماه رمضان غفلت نکنیم که رحمت خداوند در این لحظات بیشتر متوجه بنده است.

وی با بیان اینکه عید فطر نزدیک است و برای رسیدن به حقیقت عید در این سه روز پایانی ارتباط خود را با خداوند بیشتر کنیم، تصریح کرد: از خداوند متعال طلب بخشش کنیم و برای گناهان خود آمرزش بخواهیم، نا امیدی از رحمت و کرامت پروردگار به هیچ وجه جایز نیست.

امام جمعه تبریز با اشاره به حضور جوانان در مراسمات مذهبی ماه رمضان و شب‌های قدر، خاطرنشان کرد:  حضور جوانان در شب‌های قدر چشم گیر و ارزشمند بود، این لحظات معنوی و این حضور معنوی جوانان از برکات انقلاب است، جا دارد از هیأت‌های مذهبی فعال در این عرصه قدردانی کرد.

وی حوادث مهم و دردناک تیر ماه سال 60 را مورد اشاره قرار داد و گفت: شش تیر ماه یاد آور ترور ناموفق رهبر معظم انقلاب است که تقدیر بر آن بود که بمانند و رهبر انقلاب و نظام اسلامی را بر عهده بگیرند، در لحظه ترور ایشان در رابطه با گروهک‌های تروریستی سخن می گفتند که خود نیز مورد تهاجم این گروه‌های قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: همچنین 7 تیر سالروز عروج نورانی شهید بهشتی و 72 تن از اعضای حزب جمهوری اسلامی است، به تعبیر امام بهشتی مظلوم است و به تنهایی یک ملت است، این شهید بزرگ وار هم حیاتش و هم شهادتش برکتی برای انقلاب بود.

وی با اشاره به حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس و فریاد رسی از مظلومان منطقه و مردم فلسطین، ابراز داشت: مردم روزه دار با وجود گرمای شدید حضوری به یاد ماندی از خود به جای گذاشتند که جای تقدیر و قدردانی دارد، به فضل الهی غده سرطانی رژیم صهیونیستی رو به زوال و نابودی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به فرا رسیدن هفته‌ قوه قضائیه، از عملکرد این قوه قدر دانی کرد و گفت: انتظار مردم برخورد توأم با احترام و مناسب کارکنان قوه قضائیه است، عدالت و برپایی آن خواست مردم است و قاضی نمونه کسی است که امین مردم بوده و عدالت و انصاف را رعایت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه نفوذ اسرائیل و آمریکا در کشورهای منطقه برای ایجاد تشتت و اختلاف در میان کشورهای اسلامی، ابراز داشت: دشمن از اقتدار و نفوذ ایران هراسان  است و تلاش دارد تا با اختلاف افکنی میان کشورهای اسلامی و منطقه، منطقه را دچار نا امنی کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه به بهانه حفظ امنیت بازی‌های اسلامی 30 مأمور اسرائیلی با تجهیزات جاسوسی با هواپیما وارد این کشور شدند، ادامه داد: دولت آذربایجان متوجه باشد که این اقدام رژیم صهیونیستی برای اختلاف افکنی میان کشور های اسلامی و جاسوسی از اتباع ایرانی بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز برخی کشورهای منطقه از نفوذ و اقتدار ایران اسلامی هراسان گشته و ترسیده اند و دست و پا می زنند، با کمک برخی از همین کشورها رژیم صهیونیستی توجه مسلمانان را از اسرائیل جنایت کار متوجه تروریسم و گروه های افراطی چون داعش کرده است./۲۰۱/۸۵۴/ب۱

ارسال نظرات