۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۰۷۳۲۵
آیت‌الله اراکی:

جنگ امروز؛ جنگ بین استکبار و حاکمیت خداوند است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه جنگ امروز؛ جنگ بین استکبار و حاکمیت خداوند است، گفت: جنگ بشر از نخست بین استکبار و حاکمیت خدا بوده و ما امروز حاکمیت خدا را فریاد میزنیم.
آیت الله اراکی آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری ساعتی پیش همزمان با روز قدس در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اراک در جمع راهپیمایان اراکی در مصلی بیت المقدس این شهر بیان کرد: اگر فرمان خداوند متعال بر جامعه اطاعت نشود نمی‌توان نام آن را جامعه الهی خطاب کرد.

پیروی از فرمان خدا را فریاد می زنیم و زیر بار حاکمیت استکبار نمی رویم

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه جنگ امروز؛ جنگ بین استکبار و حاکمیت خداوند است، گفت: جنگ بشر از نخست بین استکبار و حاکمیت خدا بوده و ما امروز حاکمیت خدا را فریاد میزنیم.

آیت‌الله  اراکی با تاکید بر اینکه  ما پیروی از فرمان خدا را فریاد میزنیم و زیر بار حاکمیت استکبار که این حاکمیت خدا را قبول ندارد نمی رویم، اظهار داشت: امروز اقتدار ما به این دلیل است که حاکمیت را از آن خدا می دانیم و سپاهیان و نظامیان و بسیجیان ما لشگر و فرمانبران خدا هستند.

مردم نقش مهمی در حاکمیت الهی دارند

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم نقش مهمی در حاکمیت الهی دارند، تصریح کرد: فرمانروایی از آن خدا است و اگر مردم فرمانبری نکنند و فرمان خدا بر جامعه اطاعت نشود نمی توان نام آن را جامعه الهی گذاشت.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطر نشان کرد: هر حکومتی دو موجودیت دارد یکی اطاعت و فرمانبری مردم از خدا و حکومت الهی و دیگری فرمانبری طاغوت است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: حکومت الهی و غیرالهی بر دو پایه مشروعیت و موجودیت بنا شده اند و اگر فرمانروایی خداوند را بپذیرند حکومت الهی برقرار و اگر مقابل فرمان الهی بیایستند، حکومت طاغوت برپا می شود.

آیت‌الله  اراکی خاطر نشان کرد: فرمانروایی بر مبنای هوای نفس، بر اساس زور، فریب و تزویر پیش می رود اما انبیای الهی تنها از عنصر قرآن برای فرمانروایی خود استفاده کردند.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیامبران الهی راه اسلامی را به خوبی ادامه داده اند و نسل به نسل سبب ترویج و گسترش اسلام در جامعه خود شدند، اظهار داشت: اسلام در یک کلمه پذیرش حاکمیت خدا در همه سطوح زندگی است و هر فرمانروایی بدون اذن خداوند، غیرالهی و استبداد است.

مشروعیت ولایت امام زمان (عج) در فرمان الهی ریشه دارد

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه مشروعیت ولایت امام زمان (عج) در فرمان الهی ریشه دارد و آن حضرت با انتخابات به عنوان ولی مسلمانان انتخاب نشده است، گفت: امروز انتظار امام زمان را کشیدن یعنی آماده شدن برای اجرای حاکمیت الهی و راهپیمایی روز قدس نوعی از این آماده سازی است.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری افزود:امروز فرمانروایی ما به دست صاحب امر حضرت ولیعصر (عج) است و مقام معظم رهبری به عنوان نماینده وفقیه در جامعه اسلامی شناخته می شوند و این مهم، اساس قانون، نظام، پیروزی، وحدت و اقتدار ماست چرا که حاکمیت را در جامعه از آن خداوند می دانیم

روز جهانی قدس نماد حمایت ملت ها از تمام مستضعفان جهان

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز جهانی قدس را نماد استکبار ستیزی و مبارزه با ظالمین و حمایت از مظلومان دانست و ابراز داشت: امروز ما در روز جهانی قدس با صدایی رسا فریاد زدیم که تابع فرمان خداوند متعال هستیم و فرمانبرداری مستکبران را نمی‌پذیریم.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه روز جهانی قدس نماد حمایت ملت ها از تمام مستضعفان جهان است، خاطر نشان کرد: امروز همه و همه به خیابان ها آمدند تا وحدت و همبستگی خود را به نمایش گذاشتند و این روز بزرگ تجلی اعلام آمادگی مردم برای پذیرش فرمانروایی خداوند متعال است.

ماه مبارک رمضان مهمترین امر بیعت با امام زمان(عج)

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری ماه مبارک رمضان را مهمترین امر بیعت با اما زمان (عج) دانست و ابراز داشت: امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان براساس ایمان به خدا و دستورات الهی پای فرمان امام عصر(عج) هستیم و فرمانبر ایشان خواهیم بود.

به گزارش رسا، نمازگزاران و راهپیمایان اراکی در با تایید قطعنامه ای 9 بندی حمایت خود را از قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

شایان ذکر است، امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.

گفتنی است، راهپیمایی روز جهانی قدس در استان مرکزی راس ساعت 11 صبح امروز در بیش از 110 نقطه شهری و روستایی استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش رسا، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود./842/۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات