۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۵۰۷۴۳۹
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

دعای وداع با ماه رمضان نشانگر اهمیت و عظمت این ماه مبارک است

عضو مجلس خبرگان دعای وداع با ماه مبارک رمضان را نشانگر اهمیت و عظمت این ماه مبارک معرفی کرد و گفت: ضروری است در پایان این ماه مبارک توبه نصوح به جا آورده و با خود عهد ببنیدم تا برای همیشه از گناهان دوری کنیم.
آیت الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی در برنامه شوق بندگی که در سحرگاهان از شبکه هامون پخش شد، ضمن پاسداشت و قدردانی از حضور گسترده مردم ولایتمدار استان سیستان و بلوچستان در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: حضور مردم به منزله اعلام انزجار و اعلام برائت از استکبار جهانی است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به ضرورت شب زنده داری در شب های پایانی ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در پایان این ماه باید توبه نصوح و حقیقی به جا آورده و با خود عهد ببنیدم تا برای همیشه از گناهان دوری کنیم، چون مشخص نیست که دیگر اینچنین فرصت هایی برای بندگی پیش آید؛ بنابراین باید قدردان ماه مبارک رمضان که نعمت بزرگ الهی برای بندگان است، باشیم.

وی با اشاره به آیه شریفه «ثم لتسئلن یومئذٍ عن النعیم» عنوان کرد: در قیامت درباره نعمت های الهی که در دنیا به ما اعطا شده است بازخواست می شود؛ بنابراین باید نسبت به نعمت هایی همچون «صحة، امنیت و قوت» که در روایات از آنها به عنوان نعمت های بزرگ الهی یاد شده است، توجه بیشتری داشته باشیم.

آیت الله سلیمانی امنیت پایدار کشور را بخشی از نعمت های بزرگ الهی معرفی کرد و بیان داشت: اگر تروریست ها و داعشی ها به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهرامام خمینی(ره) حمله کردند، شاهد بودیم که در کوتاه ترین زمان ممکن توسط نیروهای امنیتی کشور منهدم شدند.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به دعای وداع ماه رمضان که از سوی معصومین(ع) به دست ما رسیده است، ابراز داشت: این نوع ادعیه نشانگر اهمیت و عظمت این ماه مبارک است؛ بر اساس این باید در این فرصت باقیمانده و اندک، شکرگذار نعمت های بزرگ الهی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در این شب های باقیمانده باید به خودمان نهیب آگاهانه بزنیم و بدانیم که هیچ چیز به اندازه ملامت کردن نفس از سوی خود انسان در جهت طی مسیر تقوا کارساز نیست؛ بنابراین در این فرصت اندک باید بیشترین استفاده و بهره را ببریم و با آگاهی کامل نسبت به پیدا کردن رفتار دینی اهتمام ورزیم.

آیت الله سلیمانی در پایان با اشاره به اینکه ماه رمضان رو به پایان است، گفت: حال که این ماه مبارک رو به اتمام است باید بنگریم که از ابتدای این ماه از کجا شروع کرده ایم و هم اکنون به کجا رسیده ایم؛ اگر نسبت به اخلاق الهی فاصله داریم سعی کنیم در این فرصت باقیمانده به آن دست پیدا کنیم./841/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات