۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۵
کد خبر: ۵۰۷۶۱۲
حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی مطرح کرد؛

ارتباط مستمر با امام زمان ضامن حفظ مرزهای زمینی و دینی

استاد درس خارج حوزه علمیه قم امام زمان(عج) را احیا کننده واقعی نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر دانست و یکی از وظایف شیعیان در دوران غیبت را ارتباط مستمر و دائمی با حضرت حجت(عج) عنوان کرد.
محمدحسن صافی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی گلپایگانی در بیست و هفتمین جلسه از سلسله جلسات «تفسیر آیات مهدوی» در دارالزهراء(س) قم به آیه 41 سوره مبارک حج اشاره کرد و گفت: امام باقر(ع) می فرمایند، منظور این آیه، آل محمد(ص) و حضرت مهدی(عج) و اصحاب ایشان هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که شرق و غرب زمین در دست امام زمان(عج) است، اظهار داشت: اگر تا به حال دین خدا مخفی بوده و نتوانسته در تمام جهان ظاهر شود، به وسیله امام زمان(عج) و اصحاب خاص ایشان، دین مبین اسلام در سرتاسر گیتی ظاهر می شود.

وی ادامه داد: خدای متعال به وسیله وجود حضرت حجت(عج) و اصحاب ایشان، بدعت ها و باطل را از بین می برد؛ بعد از پیامبر اکرم(ص) حتی شیوه نماز خواندن را هم تحریف کردند؛ بعضی چیزها که در زمان رسول خدا(ص) حلال بوده را حرام و برخی چیزها که حرام بوده را حلال کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی افزود: امام زمان(عج) پس از ظهور کاری می کنند که دیگر اثری از ظلم، فساد و ستم در زمین باقی نماند؛ این که در آیه 41 سوره حج به اقامه نماز اشاره می شود به این معنی است که تا به حال، اقامه نماز به معنای واقعی خودش نبوده است؛ پس از ظهور حضرت مهدی(عج)، ایشان و یارانشان امر به معروف و نهی از منکر می کنند و نماز را به پا می دارند و زکات واقعی را مشخص می کنند.

وی به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و ابراز داشت: پیش از ظهور، معروف به منکر و منکر به معروف تبدیل می شود و امام زمان(عج) معروف و منکر حقیقی را برای جهانیان تبیین می کنند و جلوی منکر را می گیرند؛ نماز و زکات واقعی که زمان پیامبر اکرم(ص) بود، پس از ظهور به جهان بازمی گردد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: کسانی که با خدای متعال و ائمه اطهار(ع) باشند، ناامید نمی شوند و می دانند که عاقبت همه امور در دست خداوند است؛ حکومت و سلطنت واقعی در دوران امام زمان(عج) اتفاق می افتد.

وی با اشاره به وظیفه شیعیان در دوران غیبت، بیان داشت: ارتباط مستمر و دائمی با حضرت مهدی(عج) از وظایفی است که شیعیان در زمان غیبت، برعهده دارند؛ در واقع باید خود را در اختیار حضرت قرار داده و هر چه که ایشان می خواهند انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی با اشاره به مرزهای زمینی و عقیدتی، گفت: در ارتباط با امام زمان(عج) است که می توانیم مرزهای جغرافیایی و دینی خود را حفظ کنیم؛ شیعه در دوران غیبت باید بداند که تنها نیست و به حضرت حجت(عج) توسل داشته باشد.

وی در پایان یادآورد شد: توسل شیعیان به جسم اهل بیت(ع) نیست بلکه توسل به مقام ایشان است؛ اگر توسل شرک باشد، زمانی هم که فرزندان حضرت یعقوب(ع) نزد ایشان رفتند و از حضرت خواستند که برایشان نزد خداوند طلب مغرفت کند، آن هم شرک می شود؛ این پاسخ نقضی در مقابل شبهه ای است که مطرح می شود./840/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات