۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۵۰۷۶۴۷
عضو مجلس خبرگان:

رمضان، ماه تنظیم و پاکسازی قلب است

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه رمضان نام نهری در بهشت است، گفت: تنها کسانی می توانند از این نهر پربرکت استفاده کنند که در این ماه مبارک موفق به کسب مراحل والای معنویت شده و به خداوند نزدیک شده باشند.
آیت الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در برنامه شوق بندگی که در سحرگاهان از شبکه هامون پخش شد، با اشاره به اینکه امشب، شب پایانی ماه مبارک رمضان است، گفت: در این شب پایانی باید با چشم های اشک با رو قلبی پرسوز و گداز در صدد وداع با ماه میهمانی خداوند برآییم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به اینکه معلوم نیست سال آینده توفیق درک ماه مبارک رمضان را داشته باشیم؛ بنابراین در این فرصت بسیار اندک باید میزان را برای خودمان قرار دهیم و ببینیم که چه مقدار به صفات بندگان شایسته خداوند نزدیک شده ایم؛ اگر فاصله داشتیم نسبت به جبران آن اقدام کنیم.

رمضان، نام نهری در بهشت

وی با بیان اینکه رمضان نام نهری در بهشت است، اظهار داشت: تنها کسانی می توانند از این نهر پر برکت استفاده کنند که در این ماه مبارک موفق به کسب مراحل والای معنویت شده و به خداوند نزدیک شده باشند.

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: با پایان ماه رمضان باید به همه خطاها، گناهان و غفلت های مان پایان بخشیم و با این عمل آتش خشم الهی را فرو نشانیم.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به حدیث امیرمؤمنان(ع) «أفضل من صحة البدن تقوى القلب»، بیان کرد: پاکیزگی قلب بسیار مهم تر از سلامتی بدن است؛ ماه رمضان، ماه تنظیم و پاکسازی قلب است؛ باید از خداوند بخواهیم تا اگر در طول مدت یک ماه نتوانسته ایم به درجه بندگان خالص خداوند متعال برسیم، در این شب آخر ماه ما را مشمول رحمت ویژه خود کند.

صدا و سیما، دانشگاه سیار و فعال

وی در پایان با تشکر از فعالیت های ویژه ماه مبارک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشت: این نهاد همانند یک دانشگاه سیار و فعال است که در این ماه بسیار خوب توانست فعالیت های قرآنی و دینی انجام دهد و مردم را به فیض برساند./841/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات