۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۵۰۷۶۶۵
دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلابی شهرستان قرچک:

اهل بیت قطب نمای جامعه هستند

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلابی شهرستان قرچک، نبود گوش شنوا را عامل خسران آدمی دانست و گفت: مواعظ رسول اکرم(ص) به مثابه بالهای پرواز بوده و سبب خروج حکومت شیطان از انسان می شود.
سید قاسم ضیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید قاسم ضیایی دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلابی شهرستان قرچک پیش از ظهر امروز در آخرین جلسه اخلاق ماه مبارک رمضان در حسینیه شهدای این شهرستان با یادآوری نصایح پیامبر اسلام(ص) به جناب ابوذر، نبود گوش شنوا را عامل خسران آدمی دانست و گفت: مواعظ رسول اکرم(ص) باعث خروج حکومت شیطان از انسان می شود.

وی با بیان اینکه حتی اگر در مکان مقدسی هم باشی ولی دلت اهل تقوا نباشد؛ بی فایده است، خاطرنشان کرد: اباذر غفاری در تمام طول عمر خود شاگرد مکتب پیامبر(ص) در رشته انسانیت بود.

این استاد اخلاق معنا پیدا کردن زندگی، هدف دار شدن حیات و حرکت را از محاسن شاگردی مکتب اهل بیت برشمرد و اذعان کرد: هرکس روحش با این خاندان عجین شود از آنها است.

شکرگزاری  نعمات، لازمه سعادتمندی در دنیا است

وی نصایح پیامبر را به مثابه بالهای پرواز مطرح کرد و افزود: پیامبر خدا مربی توحید انسانها است.

مدیر اداری دانشگاه امام خمینی(ره) قم مطرح کرد: اهل بیت(ع) تنظیم کننده، محافظ، قطب نما و نسخه پیچ جامعه هستند.

وی با اشاره به درخواست جناب اباذر به موعظه از پیامبر(ص) تصریح کرد: رسول خدا در ابتدا از اباذر خواست تا خدا را طوری اطاعت کند که گویی او را می بیند، چرا که دوربین های مدار بسته خدا همیشه و همه جا روشن است.

استاد حوزه ادامه داد: پیامبر اسلام قدردان نعمت ها بودن و بهره وری از نعمت ها را لازمه سعادتمندی در دنیا می دانستند.

وی در پایان با اذعان به اینکه بهترین زمان ذخیره هر چیزی جوانی است، درس بزرگ برای زندگی بدون دغدغه از زبان پیامبر را اینگونه بیان کرد: قدر جوانی را قبل از پیری، سلامتی را قبل از بیماری، ثروت را قبل از فقر، فرصت را قبل از گرفتاری و حیات را قبل از مرگ باید دانست.

گفتنی است، سلسله جلسات اخلاق با موضوع نصایح پیامبر به جناب ابوذر در طول ماه مبارک رمضان از سوی اساتید اخلاق در حسینیه شهدای شهرستان قرچک برپا شد./203/804/ب1

ارسال نظرات