۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۰۷۷۰۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خبر داد؛

احداث ۸ مدرسه علوم معارف اسلامی در آذربایجان غربی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از احداث ۸ مدرسه علوم معارف اسلامی در پنج شهر استان خبر داد.
مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی

حجت الاسلام محمد داداش زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار کرد: بر اساس پیگیری های به عمل آمده مجوز ایجاد 8 مدرسه علوم معارف اسلامی در آذربایجان غربی دریافت شده است.

وی افزود: با اداره کل نوسازی مدارس استان نیز تفاهم نامه ساخت این تعداد مدارس علوم معارف اسلامی در پنج شهر استان منعقد شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: امسال ساخت دو مدرسه علوم معارف اسلامی در ارومیه، 2 باب در خوی و تعداد یک مدرسه در هر کدام از شهرهای میاندوآب، تکاب و سلماس آغاز می‌شود.

حجت الاسلام داداش زاده از برگزاری گفتمان های دینی در سطح مدارس خبر داد و گفت: امسال 945 گفتمان دینی در سطح مدارس استان برگزار می شود.

وی اظهارداشت: مهارت های زندگی، تحکیم بنیان خانواده، حجاب و عفاف، آسیب های اجتماعی از مهمترین موضوعات این گفتمان های دینی است.

حجت الاسلام داداش زاده در ادامه همچنین از برگزاری دو هزار و 400 گفتمان دینی از سوی روحانیان مستقر در استان طی سالجاری خبر داد و افزود: آموزش اخلاق و احکام کسب‌وکار ویژ اصناف، آموزش فرهنگی و اجتماعی کارکنان دولت، برگزاری گفتمان دینی و حوزوی و دانشگاهی، اعزام ائمه جماعات به سایر کانون‌های جمعیتی، برگزاری کارگاه سطح سواد رسانه‌ای و طرح‌های تابستانی از جمله برنامه‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی طرح‌های تابستانی شامل برپایی بوستان‌های معرفت در مناطق حاشیه شهرها به تعداد 100 بوستان، حمایت از برگزاری کنگره شعر اهل‌بیت(ع)، فعال سازی مساجد غیرفعال به تعداد 36 مسجد را از دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های هفته وحدت بیان کرد: کارگاه حمایت از چهره‌های تقریبی، نشست مشترک علمای شیعه و سنی از جمله برنامه‌های این هفته هستند و برگزاری جلسه بانوان فرهیخته از دیگر برنامه‌های مهم است که 32 نفر بانوی دارای مدرک دکتری در استان وجود دارد./302/936/ب1

ارسال نظرات