۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۵۰۷۷۱۰
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

رمضان ماه تقویت روحیه بندگی و عشق به خدا برای کل سال است

حجت الاسلام موسوی‌نسب کرمانی با بیان اینکه رمضان ماه تقویت روحیه بندگی، عشق به خدا و تقوا بود بر حفظ برکات این ماه در دیگر ایام سال تأکید کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی نسب

حجت الاسلام سید محمدرضا موسوی‌نسب کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ماه رمضان به عنوان یک میهمانی الهی خاص اظهار داشت: ما در ساعات و لحظات پایانی ماهی قرار گرفته ایم که قداست بی نظیری به زمینیان داده بود و برکات آن حتی برای افرادی که رابطه ای با خدا و معنویات نداشتند نیز دیده می شد.

عضو هیأت علمی گروه اخلاق مؤسسه امام خمینی(ره) آرامش، برکت و کاهش معاصی را از برکات ویژه ماه مبارک رمضان دانست و ابراز کرد: اگر برکات این ماه را باور کرده ایم باید همین مسیر را ادامه بدهیم، همچنانکه خداوند در قرآن می فرماید: «ولو أن اهل القری آمنوا لفتحنا علیهم برکات» به این معنا که اگر تقوای الهی را به عنوان اصل در زندگی خودمان قرار دهیم همیشه همچون ماه مبارک رمضان مشمول رحمت و برکات الهی خواهیم شد.

وی تأکید کرد: ماه رمضان به ما یاد داد که از دل گناه و معصیت چیزی خارج نمی شود و بندگی خدا نیز در این ماه تجربه شد، بنابراین جامعه دینی و ایمانی ما باید این مسیر را ادامه بدهد؛ اگر در ماه رمضان با مساجد الفت گرفته ایم، اگر تلاوت قرآن داشتیم و اگر به نیازمندان کمک کردیم این مسیر را در دیگر ایام سال نیز ادامه دهیم.

حجت الاسلام موسوی‌نسب کرمانی با بیان اینکه انسان حقایق اعمال را با خود به دنیای پس از مرگ می برد، خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه تقویت روحیه بندگی، علم، معرفت، عشق و تقوا بود و همین موارد حقیقت اعمال انسان است که برای قبر و قیامت انسان کارساز است.

وی افزود: در روایات ما عید فطر که مردم از خانه های خود به سمت مصلی های نماز می روند نیز به مثابه روز قیامت دانسته شده است که مردم از قبرها بلند شده و به سمت صحرای محشر روانه می شوند و خوشابه حال افرادی که بندگان خالص خدا بودند و از رویارویی با خدای خود شرمنده نیستند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه همه ما در دنیا باید برای آخرت و قیامت خود تلاش کنیم، یادآور شد: انسان باید پاسخگوی اعمال و کارهای خود باشد، بنابراین بیاییم با بهره گیری از برکات ماه رمضان در زیر پا گذاشتن لذت ها دفتر زندگی خودمان را به خوبی رقم بزنیم.

وی اشاره به روز عید فطر و بازگشت انسان ها به فطرت پاک خود عنوان کرد: امیرمؤمنان(ع) در روایتی می فرماید: «هر روزی که انسان در آن روز معصیت خدا را نکند آن روز عید است»؛ همه ما با فطرت خدایی و اسلام پا به دنیا گذاشته ایم و در این روز به همان فطرت پاک برمی گردیم که این هم از ثمرات ماه مبارک رمضان است و باید حفظ شود.

حجت الاسلام موسوی‌نسب کرمانی در پایان خاطرنشان ساخت: پرداخت زکات فطره نیز در این روز در مقابل نعمت های بزرگی است که خداوند به انسان عنایت کرده و هزینه کوچکی در برابر لطف بی نهایت او است؛ باید بدانیم انسان با کمک به نیازمندان در این روز می تواند بخشی از حقیقت و تکامل خود را بسازد./1330/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات