۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۵۰۷۷۱۶
امام جمعه بندرامام:

اصحاب رسانه صداقت را قربانی جهت‌گیری‌های جناحی نکنند

حجت الاسلام تابش با اشاره به جایگاه مهم اصحاب رسانه گفت: اصحاب رسانه باید تابع حقیقت ناب باشند.
رسانه

حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندر امام خمینی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز اظهار داشت: از وظایف بزرگ انبیای الهی ابلاغ یا همان اطلاع رسانی مفید و موثر است، به طوری که پیام یا بیان حقیقت به اعماق، روح، خرد واحساس طرف مقابل انتقال داده شود.

امام جمعه بندر امام در رابطه با آثار مثبت انتقال خبر صحیح به جامعه خاطرنشان کرد: اگر پیام یا خبری با بیان حقیقت به احساس و خرد طرف مقابل انتقال داده شود به طور قطع تأثیرگذار خواهد بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی بندر امام در رابطه با صداقت بیان در گفتار اصحاب رسانه ابراز داشت: تأکید فراوانی در روایات و احادیث بر صدق پیام آمده است که باید به طور صادقانه اصحاب رسانه پیام را به مردم انتقال دهند و نباید براساس اکاذیب باشد.

حجت الاسلام تابش در ادامه درباره اهمیت شغل خبرنگاری بیان داشت: این شغل حساس و مهم در اهمیت افکار عمومی و برای جلوگیری از خطاهای احتمالی که وجود دارد بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به نشر آگاهی توسط اصحاب رسانه در میان جامعه گفت: قطعا نشر آگاهی در تنظیم روابط اجتماعی و سیاسی اگر به طور صحیح صورت بگیرد آثار مثبتی در پی خواهد داشت.

امام جمعه بندر امام افزود: اصحاب رسانه باید تابع حقیقت ناب باشند و نیز براساس منطقی و مستند مسوولان را نقد کنند و صداقت را فدای جریان های حزبی و جناحی نکنند.

حجت الاسلام تابش در پایان درباره پیامدهای سلب روحیه مطالبه گری و روحیه آزادی سوال از خبرنگار اذعان داشت: اگر روحیه آزادی سوال و روحیه مطالبه گری خبرنگار گرفته شود کمترین پیامدش زمینه نظارت های عمومی و کسب آگاهی های عمومی و انتقاد از دولت ها کم می شود و بستر برای استبداد سیاسی فراهم می شود./ 9453/ت303/س

ارسال نظرات