۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۰۷۷۱۷

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری مسابقه حفظ سوره یاسین ویژه نونهالان در کانون فرقان روستای کوئیک، احداث اردوگاه زائران اربعين حسيني هرمزگان در شلمچه و متلاشی شدن ۴۳ باند سرقت و قاچاق کالا در هرمزگان ازجمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، به مناسبت ماه بهار قرآن، مسابقه حفظ سوره یاسین ویژه نونهالان و نوجوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان جاسک در روستای کوئیک برگزار شد.

این دوره از مسابقات قرآنی که به میزبانی کانون فرهنگی هنری فرقان برگزار شد، با استقبال بسیار خوب خانواده ها و نونهالان و نوجوانان عضو کانون های مساجد شهرستان جاسک همراه بود.
 
مولوی غلام اله دهانی، امام جماعت مسجد روستای زمین لشکری شهرستان جاسک در آیین اختتامیه این مسابقه، از قرآن به عنوان کتاب هدایت بشر بسوی رستگاری یاد کرد و گفت: قرآن مهمترین عامل وحدت آفرین جوامع اسلامی است.
 
وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری(حفظه الله) که فرمودند: «امروز اختلافات را نباید زنده کرد، نباید برجسته کرد، نباید فرق اسلامی مقدسات یکدیگر را که نقطه‌ حساسیت‌زای هر فرقه‌ای همان بخش مقدساتش است مورد اهانت قرار بدهند»، ابراز امیدواری کرد که با بهره گیری از فرامین قرآن، شاهد همبستگی و اتحاد روزافزون بین مسلمانان باشیم.
 
امام جماعت مسجد روستای زمین لشکری شهرستان جاسک در ادامه با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: قدس، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان، وطن میلیون‌ها آواره فلسطینی است که استکبار جهانی آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد.

احداث اردوگاه زائران اربعين حسيني هرمزگان در شلمچه

جاسم جادری در نشست ستاد اربعین حسینی استان هرمزگان با تاكيد بر اينكه یاد امام حسین (ع) و شهدای را کربلا را باید زنده نگه داریم، عنوان كرد: باید شرایطي فراهم کنیم كه مردم بتوانند در ايام اربعين به راحتي به زیارت امام حسین (ع) در كربلاي معلي بروند

وي از احداث اردوگاه زائران اربعين استان هرمزگان در مرز شلمچه خبر داد و افزود: نياز است تقسیم کار صورت گیرد و دستگاه های اجرایی که در ارتباط با احداث و ایجاد و تجهیز اردوگاه زائرین استان هرمزگان در شلمچه مسئولیت دارند، وظیفه خود را انجام دهند.
 
استاندار هرمزگان ادامه داد: مرز شلمچه به عنوان مرز ورود و خروج زائران هرمزگان برای زیارت اربعین حسيني تعیین شده است و باید مکان مناسب را برای اسکان و پذیرایی از زائران فراهم کنیم و نیاز است اردوگاهی به نام هرمزگان در اين منطقه ایجاد شود.
 
جادري تصريح كرد: کمیته زیرساخت ستاد اربعین استان پیگیری لازم را داشته باشد و دستگاه های متولی که کار عمرانی می کنند در این زمینه کمک کنند تا  در مهر ماه این اردوگاه برای پذیرش زائران آمادگی داشته باشد.
 
وي بر ضرورت تسریع در ساخت موکب در شلمچه نيز تاکید کرد و اظهار داشت: ساخت موکب هاي استان در خاک كشور عراق نیز مورد توجه قرار گیرد.
 
استاندار هرمزگان خاطرنشان كرد: همه بايد تلاش كنيم، سنت حسنه و بسیار خوب زیارت کربلاي معلي در اربعین حسینی که مردم با شور و اشتیاق به این زیارت می روند، تقویت شود.

۴۳ باند سرقت و قاچاق کالا در هرمزگان متلاشی شد

سرهنگ عبدالمجید کرمی در نشست خبری تشریح عملکرد پلیس آگاهی استان هرمزگان در فصل بهار سال 1396، عنوان کرد: با تلاش شبانه روزی و انجام کارهای دقیق اطلاعاتی و فنی، 24 باند سرقت و 19 باند قاچاق کالا در هرمزگان شناسایی و منهدم شد.  

وی با اشاره به کشف 85 درصد از سرقت های سه ماهه امسال، افزود: میزان وقوع سرقت طی سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال، 7 درصد کاهش یافته است و همچنین شاهد افزایش پنج درصدی میزان کشف سرقت ها نیز بوده ایم.
 
سرهنگ کرمی در ادامه به تشریح وضعیت جرایم جنایی شامل قتل عمد، آدم ربایی، راه زنی، تجاوز به عنف و حریق عمدی پرداخت و تصریح کرد: در سه ماهه آغازین سال 96 شاهد کاهش 37 درصدی وقوع جرایم جنایی نسبت به سه ماهه اول سال 96 و شاهد کشف 137 درصدی جرایم جنایی در استان بودیم.
 
وی در بخش دیگری از گزارش خود به جرایم خاص و رایانه ای شامل جعل و کلاهبرداری اشاره و بیان کرد: 99 درصد این گونه جرایم در سه ماهه امسال کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 59 درصد افزایش کشف داشته ایم.
 
رییس پلیس آگاهی هرمزگان همچنین به جرائم اقتصادی نیز اشاره کرد و با یادآوری اینکه این جرایم شامل اختلاس، ارتشاء، تسهیلات غیر مجاز بانکی، پولشویی، زمین خواری و فرار مالیاتی است، افزود: در جرایم اقتصادی شاهد رشد 100 درصدی کشف بودیم و در این ارتباط 14 نفر دستگیر شده است.
 
وی با ذکر این نکته که کل پرونده‌های قتل عمدی که در هرمزگان طی سه ماهه سال جاری کشف و قاتلین نیز دستگیر شده اند، بیان کرد: شهرستان‌های بندرعباس با 50 درصد، میناب با 20 درصد، رودان، قشم و بشاگرد نیز هر کدام با 10 درصد در رتبه های اول تا سوم وقوع قتل قرار دارند.
 
کرمی با اذعان به اینکه در این مدت 48 نفر در ارتباط با قتل در هرمزگان دستگیر شده اند که یک نفر آنان زن است،  اضافه کرد: 80 درصد از مقتولین استان مرد و 20 درصد زن هستند.
 
وی ادامه داد: در بخش سرقت به عنف نیز  133 درصد کشفیات داشته‌ایم که در این رابطه تمامی پرونده های سال جاری و 33 درصد نیز از سنوات گذشته کشف شدند.
 
رییس پلیس آگاهی استان هرمزگان به بحث قاچاق کالا نیز پرداخت و یادآورشد: طی سه ماهه امسال 19 باند قاچاق کالا شناسایی و منهدم گردید و در این زمینه یکهزار و 613 فقره پرونده تشکیل شد که 73 از آنها بالای 100 میلیون بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 161 درصد رشد داشته است.

رییس پلیس آگاهی هرمزگان از متلاشی شدن ۲۴ باند سرقت و ۱۹ باند قاچاق کالا طی مدت سه ماهه ابتدای سال ۹۶ در این استان خبرداد و گفت: ۸۹ درصد از جرایم در هرمزگان به موضوع «سرقت» مربوط می شود./303/851/ب1

 
ارسال نظرات