۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۵۰۷۷۷۵
شرح دعای ابوحمزه ثمالی(۱۸) 

رحمت الهی منحصر در ماه رمضان نیست

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: این‌گونه نیست که تنها در ماه مبارک رمضان رحمت الهی شامل حال بندگان شود، اگر انسان در مسیر عبودیت گام بردارد، توفیق الهی همواره شامل حال می شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جلسه‌ شرح و تفسیر دعای ابوحمزه ثمالی در جمع طلاب حوزه علمیه مراغه اظهار داشت: در فرازی از این دعای شریفه امام سجاد(ع) می فرماید؛ خداوندا مسیرهای رسیدن به تو و مقصد گشوده است.

وی با بیان این‌که خداوند متعال درهای دعا، عبادت و مناجات را به روی بندگان همواره گشوده است، خاطرنشان کرد: حضرت حق دوستدار بندگانی است که در همه امور و حالات تقوا پیشه کنند، این امر منحصر در روزها و ماه های خاص سال نیست، چراکه بندگی مختص زمان خاص نیست.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: برای رسیدن به هر مقصد و هدفی باید از مسیر صحیح آن عبور کرد، برای رسیدن به خداوند متعال نیز باید از مسیرش عبور کنیم که آن چیزی جز عمل به آموزه های دینی، قرآنی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت نیست، راه بهره مندی از رحمت و مغرفت الهی نیز همین است.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که باب رحمت الهی منحصر به زمان و مکان خاص نیست، تصریح کرد: خداوند هیچ‌گاه بندگانش را ناامید نمی‌کند، این‌گونه نیست که تنها در ماه مبارک رمضان تنها رحمت الهی شامل حال بندگان شود، اگر انسان در مسیر عبودیت گام بردارد، توفیق الهی همواره شامل حال می شود.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که عالی‌ترین مرتبه کمال، حق الیقین است، گفت: زمانی که انسان به درگاه الهی تقرب پیدا کرد، هر زمان و هر مکان خداوند متعال را ناظر بر اعمال و رفتار خود می بیند و در تمام شئون فردی و اجتماعی زندگی رضایت الهی را ملاک عمل قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: بهترین راه تقرب به درگاه الهی حرکت در مسیری است که خداوند بر انسان واجب کرده است، اگر به آنچه که خداوند متعال انسان را بدان رهنمون ساخته است، عمل کنیم، سعادت و عاقبت بخیری در دنیا و آخرت شامل حالمان خواهد شد./203/935/ب1

ارسال نظرات