۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۰۷۸۵۵
حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز:

هرگونه تعرض به ایران سیلی سختی را برای دشمن در پی خواهد داشت

نماینده خبرگان تأکید کرد: حمله سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌‌ها پاسخی دندان شکن به قدرت‌هایی است که توهم تعرض به خاک ایران را در ذهن می‌پرورانند.
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز

حجت‌الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که حمله موشکی ایران به تروریست‌های تکفیری‌ ابعاد مختلفی دارد، اظهار داشت: این که اقدام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران نسبت به مقر‌های تروریست‌ها در دیر‌الزور، می‌تواند پاسخی به حملات کور تروریستی تهران باشد، تنها  یک بُعد از ابعاد این اقدام مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز، ابراز داشت:‌ حمله ایران به تروریست‌های تکفیری‌وهابی به غیر از پاسخ به تروریست‌ها، از یک سو می‌تواند نشان‌دهنده اقتدار ایران به کشور‌های منطقه به ویژه مزدوران قدرت‌های استکباری باشد و از سوی دیگر می‌تواند قدرت بسیار بالای جمهوری اسلامی ایران را به دشمنان ملت بزرگ ایران نشان دهد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، گفت: تکفیری‌ها مکان‌های مختلفی را به عنوان پایگاه اصلی خود قرار داده‌اند که یکی از مهم‌ترین آن مکان‌ها شهر دیر‌الزور است اما جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران توسط موشک‌های نقطه زن خود، حمله‌ای رعد‌آسا به این منطقه انجام دادند که منجر به هلاکت شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری شد.

 وی با تأکید بر این که اقدام شجاعانه سپاه در دیر‌الزور قوت قلبی برای مردم و دوستان ملت بزرگ ایران بود، خاطرنشان کرد: حمله سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌‌های تکفیری در یکی از مهم‌ترین و امن‌ترین نقاطی که فرماندهان تروریست‌ها در آن حضور دارند، پاسخ دندان شکن به قدرت‌هایی است که توهم تعرض به خاک ایران را در ذهن می‌پرورانند.

رییس دانشگاه قم، با تأکید بر این که رهبر معظم انقلاب، رویداد‌های سیاسی منطقه را مدنظر داشته و همواره آن را رصد می‌کنند، تصریح کرد: حمله موشکی ایران به مقر تروریست‌ها هشداری جدی به مستکبران جهانی بود، ایران قدرتمند‌ترین کشور منطقه و از کشور‌های مقتدر و تأثیرگذار در جهان است.

وی، ادامه داد: ایران در وضعیتی اسفناک قرار ندارد که قدرت‌های جهانی بخواهند توان دفاعی این کشور را در برابر تهاجم‌های گروهک‌های تروریستی مختلفی بسنجند. بی‌تردید توان نظامی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در سطحی است که می‌تواند در برابر کوچک‌ترین تعرضی، درسی فراموش نشدنی به دشمنان خود بدهد.

جمهوری اسلامی ایران، حافظ منافع امت اسلامی در جهان است

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جمهوری اسلامی ایران، حافظ منافع امت اسلامی است، گفت: در صورتی که تجاوزگران در صدد انجام عملیاتی علیه مردم ایران یا سایر مسلمانان مظلوم جهان برآیند، ایران اسلامی متجاوز را به شدت تنبیه خواهد کرد.  

وی، اظهار داشت:‌ هیچ قدرتی نمی‌تواند در برابر اراده نظام جمهوری اسلامی ایران بایستد چرا که نیرو‌های امنیتی و دفاعی ایران کاملاً هوشیار هستند و در صورتی که تعرضی از جانب دشمنان صورت بگیرد، با دفاعی مقتدرانه و پاسخی قاطع روبرو خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به شکست‌های پی‌در پی تروریست‌ها در عراق و سوریه، ابراز داشت:‌ تروریست‌ها پس از آن که در عراق و سوریه با شکست‌ روبرو شدند، دست به اقدامات تروریستی و کور در ایران و کشورهای اسلامی زدند تا توسط این کار از مردم عادی این کشور‌ها انتقام بگیرند.

وی، تصریح کرد: استکبار جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی برای ایجاد اسلام هراسی در جهان، در صدد حمایت از گروه‌های تروریستی هستند و داعش تحت کنترل این رژیم بهترین ابزاری است که می‌تواند مردم جهان را از اسلام بیزار کند. به همین علت می‌کوشند تا با حمایت‌های مالی، سیاسی و لجستیکی خود از نابودی داعش جلوگیری کنند.

رییس دانشگاه قم، افزود: هر چند آمریکا، صهیونیسم و آل‌سعود در حمایت خود از داعش ذره‌ای دریغ نمی‌کنند اما در هر اقدام خود ناکام می‌مانند چرا که در محاسبات خود، از قدرت ایران غافل بوده‌اند. جمهوری اسلامی ایران بسیار قدرتمند‌تر از آن است که گروهک‌هایی همچون داعش بتوانند مانع از دستیابی ایران به اهداف الهی خود شوند./878/ت۳۰۲/ج۱

ارسال نظرات