۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۵۰۷۸۵۸
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

زیربنای عزت جامعه، وحدت در سایه عمل به اعتقادات است

حجت الاسلام حسناتی درباره عوامل زیربنایی عزت و اقتدار جوامع، گفت: زیربنای عزت یک جامعه، اعتقادات، وحدت و علم است و هیچ عبادتی نمی تواند هم چون وحدت سبب عزت یک جامعه شود.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های نماز عید سعید فطر، با تبریک این روز گفت: عزت و قدرت مسلمین در سایه اطاعت از دستورات الهی است و آنچه باعث ذلت یک جامعه خواهد شد، دوری از فرامین الهی است.

وی در ادامه تصریح کرد: جامعه ای که در آن ایمان نباشد، نسبت به اعتقادات و احکام الهی سستی وجود داشته باشد، این جامعه با شکست و سستی مواجه است و ریشه ایمان، عزت یک جامعه است.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به آغاز فصل تابستان و اوقات فراغت فرزندان افزود: از حربه های دشمنان بهره برداری از چنین فرصت هایی است و باید والدین در ثبت نام کلاس ها به خصوص کلاس هایی که به اسم معارف دین برگزار می شود، بسیار دقت کنند.

وی یکی دیگر از عوامل عزت یک جامعه را وحدت برشمرد و بیان داشت: وجود وحدت از کوچکترین قشر جامعه، خانواده شروع می شود که نمادش استمرار صله رحم است و در مراتب بعد باید وحدت در تمام ستون های جامعه به خصوص در بین قوای سه گانه وجود داشته باشد و وحدت جامعه است که ما را در مقابل دشمن، عزیز و قدرتمند قرار می دهد.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد ادامه داد: یکی از مصادیق بارز عزت و وحدت جامعه اسلامی برپایی و شرکت در نمازهای جماعت و اجتماعات جهانی هم چون حج است و هیچ بهانه ای برای ترک چنین اجتماعاتی وجود ندارد که در سایه این اجتماعات است که جامعه اسلامی به عزت و اقتدار خواهد رسید.

امام جمعه نجف آباد در ادامه تصریح کرد: زیربنای عزت یک جامعه، اعتقادات، وحدت و علم است و هیچ عبادتی نمی تواند هم چون وحدت باعث عزت یک جامعه شود و این عوامل تأثیر چندین سال عبادت را در عزت جامعه می گذارند.

وی در ابتدای خطبه ها، تقوا را میوه ماه رمضان بیان کرد و گفت: در روایت است که ماه رمضان یک مسابقه است و در روز عید است که باید بین خوف و رجا باشیم و در این ماه اگر کسی خودش را پاک کند، در زمره افراد شقی است و شقاوت طبق روایات ضد تقوا است.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: در روایت است که حب دنیا باعث شقاوت است و حضرت علی در روایتی علامت شقاوت را دو چیز بیان می کند، خیانت به رفیق و بدی کردن به خوبان  که نمونه این افراد همانند گروه تروریستی داعش و یا منافقین دینشان را به خاطر دنیا می فروشند، هستند./۲۰۱/۱۳۰۶/ب۱

ارسال نظرات