۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۵۰۷۸۵۹
امام جمعه تبریز:

نماز عید فطر، سنگر بزرگ وحدت امت اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه نماز عید فطر، سنگر بزرگ وحدت امت اسلامی است، گفت: نماز عید فطر شباهت بسیاری به نماز جمعه داشته و همان آثار و برکات نماز جمعه را دارد.
حجت الاسلام آل هاشم، نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در خطبه های نماز عید سعید فطر با بیان اینکه روز عید فطر را در دین اسلام روزی بزرگ و مقدس دانست و اظهار داشت: همه باید این روز را عزیز بداریم و عید بزرگ روزه داران واقعی که اعمالشان مورد قبول درگاه الهی است بدانیم.

وی ادامه داد: بعد از یک ماه عبادت و تهجد در روز عید فطر آماده دریافت پاداش الهی هستیم، این عید، روز بازگشت به فطرت نخستین و توجه به خداوند متعال است، در عبارات دینی آن روز که گناه و معصیت ترک شود آن روز عید بزرگ انسان است، بنابراین انسان می تواند هر روز را برای خود عید قرار دهد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه نماز عید فطر، سنگر بزرگ وحدت امت اسلامی است، تصریح کرد: نماز عید شباهت بسیاری به نماز جمعه دارد و همان آثار و برکات نماز جمعه را دارد، در خطبه های نماز عید فطر نیز لازم است مصالح و مفاسد جامعه اسلامی را طرح کند و نیاز مسلمانان را بیان و به مسائل اقتصادی و سیاسی توجه کند.

وی با اشاره به اعیاد بزرگ دین اسلام و میلاد ائمه اطهار(ع)، گفت: از این میان، چهار عید بزرگ در دین اسلام وجود دارد که عید فطر از این اعیاد است، این عید روز دریافت جوایز و روز سرور و شادی مسلمانان جهان است و محور وحدت در برابر دشمنان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه در هفته صرفه جویی آب لازم است در مصرف آب دقت کنیم، چرا که کشور ما در منطقه نیمه خشک قرار دارد، افزود: میانگین مصرف سرانه آب شرب خانگی 190 لیتر برای هر نفر است در حالی که این میزان در دیگر کشورها 110 لیتر است.

وی با اشاره به تحریم‌های جدید سنای آمریکا، ابراز داشت: رهبر انقلاب بارها در رابطه با غیر قابل اعتماد بودن آمریکا تذکر دادند، امروز عمق نگاه رهبر انقلاب را دیدیم، آمریکا به جای تعهد به برجام، تحریم‌های گسترده‌ای را تصویب کرد، رفتارهای آمریکا ما را به سمت راهبرد اقتصاد مقاومتی هدایت می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه این دشمنی‌ها ایران را متوجه ظرفیت‌های درونی کشور خود کرد، تأکیدکرد: مردم ایران با بصیرت و آگاهی عملکرد آمریکا را زیر نظر داشته و اقتصاد مقاومتی را به عنوان راهبرد مورد تأکید رهبر انقلاب در برابر تحریم‌ها با قدرت پیگیری خواهند کرد.

وی با اشاره به حوادث تروریستی اخیر مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل، ابراز داشت: حمله موشکی به مقر داعش از سوی سپاه پاسداران پاسخ محکم و دندان شکن ایران به گروه تروریستی داعش و حامیان آنها بود، این پیام قاطع جمهوری اسلامی ایران به تروریست‌ها و حامیان منطقه ای و فرا منطقه ای آنها بود.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: ایران در رابطه با امنیت خود هیچ تعارفی ندارد و در صورت لزوم در هر نقطه ای با دشمنان خود تقابل خواهد کرد، شش موشک روانه پایگاه تروریست‌ها شد تا هوس ترقه بازی از سوی تروریسم در ایران به سرشان نزند./۲۰۱/۸۵۴/ب۱

ارسال نظرات