۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۵۰۷۸۶۲
آیت الله علما:

سعیدترین افراد کسی است که متقاضی بندگی خدا باشد

آیت الله با اشاره به اینکه سعیدترین افراد کسی است که متقاضی بندگی خدا باشد، گفت: خدا عبادت و بندگی را غنیمت انسانهای زیرک قرار داده است.
آیت الله مصطفی علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر ابراز داشت: تمام ماه ها و روزها و ساعات متعلق به خداوند سبحان است اما ماه مبارک رمضان مستقیما به خداوند استناد داده می شود و ماه خدای تبارک و تعالی است.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: رمضان خصوصیاتی ویژه همچون حالات نزول قرآن، شبهای قدر و ساعات مبارک و طلب استغفار و دعای فرشتگان برای بندگان را در خود جای داده است.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: خداوند در ماه مبارک رمضان سفره ای را گستراند و انواع مقامات را برای بندگان در آن قرار داد و خوشا بحال کسانی که با عمل صالح و نیک و استغفار در مقام انتخاب کننده قرار گرفتند.

وی مطرح کرد: خدای تبارک و تعالی همه بندگان را به حضور در پای سفره رمضان دعوت کرده و توجه همه ما را به سوی آل بیت علیهم السلام و به خصوص به سوی حضرت حجت (عج) معطوف کرد.

آیت الله علما تاکید کرد: آن چیزی که انسان را حفظ می کند تنها و تنها بندگی خداوند است و عزیز واقعی کسی است که بوسیله بندگی و اطاعت از خداوند عزت یافته باشد.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: به فرموده امام علی (ع) بندگی کردن برای خداوند متعال تنها تجارتی است که سراسر سود و ربح است و در آن ضرری وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: تنها چیزی که انسان را به خدا نزدیک می کند طهارت دل و جان است، تمام عبادات ماه مبارک رمضان برای صیقل دادن جان و لطیف شدن روح است تا انسان با بندگی خداوند تبارک سنخیت پیدا کند.

آیت الله علما یادآور شد: تمام اسرار سحر و مناجات و دعاهای ماه مبارک رمضان سنخیت یافتن با خداوند و قرب الی الله و تواضع در بندگی خدا و کسب صفای دل و فهم اسرار دین است.

امام جمعه کمانشاه عنوان داشت: کسانی که جان و روح خود را صیقل دادند و به طهارت رسیدند مزه اسرار الهی را خواهند چشید، عبادت فاصله ها را بر می دارد و بنده را به خدا نزدیک می کند.

وی در ادامه گفت: قلب ما حرم خداست و بعد از رمضان نیز باید از این حرم مراقبت کرد و غیر از خدا را به آن راه نداد.

امام جمعه کرمانشاه ابراز داشت: سعیدترین مردم و بهترین افراد کسی است که متقاضی بندگی باشد، در طول عمر باید تقاضای ما از خدا تقاضای بندگی و تقرب به خدا باشد.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان اظهار داشت: خدا عبادت و بندگی را غنیمت انسانهای زیرک قرار داده است، ما به تدریج رو به افول و غروب هستیم اما باید با دست پر از جهان برویم و آن غنیمت جز با عبادت خدای تبارک و تعالی کسب نخواهد شد./۲۰۱/۸۵۷/ب۱

ارسال نظرات