۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۰۷۸۸۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

آثار معنوی ماه رمضان در طول سال تداوم داشته باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اثرات ماه مبارک رمضان در خودسازی و خداشناسی، گفت: باید تلاش کنیم اندوخته معنوی و آثار و برکات این ماه در طول سال استمرار و تداوم داشته باشد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر، اظهار کرد: عید فطر روز جشن پیروزی انسان و غلبه او بر هواهای نفسانی و خواسته‌های زودگذر دنیوی است.

وی با بیان اینکه عید فطر موعد برپایی جشن عبودیت و بندگی خداوند است، افزود: روزه ماه رمضان سبب رسیدن بنده به کمال شده و هدف انسان مؤمن هم از روزه گرفتن تزکیه و پاک شدن جان و تطهیر روح است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه هدف اصلی اسلام هم رساندن انسان به کمال است، اضافه کرد: روزه درواقع سپری است که انسان را در برابر آتش جهنم محافظت کرده و او را از گناه و معصیت دور می‌کند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اثرات ماه مبارک رمضان در خودسازی و خداشناسی، گفت: باید تلاش کنیم اندوخته معنوی و آثار و برکات این ماه در طول سال استمرار و تداوم داشته باشد.

به گفته وی در میان همه عبادات عیار روزه بالاتر و بیشتر است؛ ازاین‌رو کسانی که در این ماه بندگی و خودسازی و خداشناسی در کارهای خیر سبقت گرفتند نزد باری تعالی اجر و قرب بیشتر و بالاتری دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه روزه عیار و خلوص انسان را بالاتر می‌برد، ادامه داد: رسول گرامی اسلام هم تأکید می‌کند که روزه بگیرید تا خلوص پیدا کنید و عیار ایمان شما بالاتر رود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اهمیت برپایی نماز عید سعید فطر، این آیین را یکی از جلوه‌های اتحاد امت اسلام دانست و گفت: اتحاد و انسجام بین امت اسلام با یک خدا، قانون و قبله مشترک منجر به رستگاری در دنیا و آخرت می‌شود.

وی همچنین با تأکید بر پرداخت زکات فطره از سوی خانواده‌ها، اضافه کرد: پرداخت زکات فطره منجر به افزایش برکت مال می‌شود؛ به همین دلیل سرپرستان خانواده‌ها باید احتیاط کرده و زکات فطره خود و افراد تحت تکفل خویش را پیش از اقامه نماز عید فطر پرداخت کنند و یا کنار بگذارند./۲۰۱/۹۳۱۴/ب۱

ارسال نظرات