۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۵۰۷۸۸۸
در پایه‌های ۷ و ۹؛

ثبت‌نام در مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد از اول مردادماه آغاز می شود

مدیر مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد از آغاز ثبت‌نام در مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد در پایه‌های ۷ و ۹ حوزوی از اول مردادماه سال جاری خبر داد.
حجت الاسلام آزموده - مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به آغاز ثبت‌نام در مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، اظهار داشت: ثبت‌نام در مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای در پایه‌های 7 و 9 از اول مردادماه سال جاری آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: برای سال تحصیلی جدید 15 طلبه در پایه 7 و 12 طلبه در پایه 9 جذب مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد می‌شوند و احتمال افزایش ظرفیت پذیرش در پایه 9 وجود دارد.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به اینکه پایه یک تا 6 در سطح یک حوزوی قرار می‌گیرند که معادل فوق‌دیپلم است، اضافه کرد: سطح دو حوزوی معادل کارشناسی دانشگاهی و شامل پایه‌های 7 و 8 بوده و پایه 9 و سطح سه حوزوی معادل کارشناسی ارشد دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه در این مدرسه علمیه افزون بر طلاب تخصصی سطح سه، طلاب تحت برنامه سطوح دو و سه حوزوی هم پذیرش می‌شوند، ادامه داد: سطح سه حوزوی در خراسان شمالی بعد از سفر رهبر معظم انقلاب به این استان در مهرماه سال 91 در مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد راه‌اندازی شد.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تأکید فراوانی به این موضوع داشتند که خراسان شمالی می‌تواند دارای یکی از حوزه‌های جامع با سطوح عالی تحصیلی باشد، تصریح کرد: بعد از راه‌اندازی حوزه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد در سال 93 نخستین گروه از طلاب سطح سه در دو رشته کلام اسلامی و علوم و معارف قرآنی جذب این مدرسه شدند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از راه‌اندازی مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای در بجنورد، امکان تحصیل طلاب در مدارس علمیه استان خراسان شمالی تنها تا سطح یک (کاردانی) و دو (کارشناسی) امکان‌پذیر بود و پس از آن طلاب برای ادامه تحصیل به حوزه‌های علمیه دیگر نظیر مشهد و قم مهاجرت می‌کردند؛ اما با راه‌اندازی این مدرسه علمیه تخصصی مهاجرت طلاب این استان به شهرهای قم و مشهد کاهش چشمگیری داشته است.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه سال 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال بوده و در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس به تحصیل علوم دینی مشغول هستند./۳۰۲/۹۳۱۴/ب۱

ارسال نظرات