۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۵۰۸۱۵۲

چند خبر کوتاه از استان کرمان

وقف منزل 2 میلیاردی زوج شهربابکی با نیت فرهنگ مهدویت، جمع آوری بیش از سه میلیارد ریال کمک های مردمی برای تکمیل مصلای کرمان، هنرنمایی 140هنرمند در دهمین جشنواره موسیقی نواحی در کرمان و تشکیل بیش از ۵۰ کلاس در کانون های مساجد کرمان ویژه طرح قرآنی 1451 از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، وحید پور محمدی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهربابک، اظهار کرد: "علی اکبر ولی زاده" از فرهنگیان بازنشسته شهرستان به همراه همسر گرامیشان "حاجیه فاطمه محمودی" در یک اقدام خدا پسندانه منزل مسکونی خود را وقف کردند.

وی افزود: این منزل با 380 متر مربع مساحت با هدف توسعه و آموزش قرآن کریم و ترویج فرهنگ مهدویت وقف شده است.

پور محمدی با اشاره به مندرجات متن وقف نامه گفت: در متن وقف نامه نحوه تولیت ملک از سوی امام جمعه وقت شهرستان ذکر شده تا بر اساس نیاز زمان به نحو مطلوب از این ملک استفاده شود.

وی ارزش مورد وقف مذکور را مبلغ 2 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با ثبت این وقف ارزشمند طی سال جاری 3 مورد وقف در این شهرستان ثبت شده است.

جمع آوری بیش از سه میلیارد ریال کمک های مردمی برای تکمیل مصلای کرمان

حجت الاسلام مهدی عربپور رییس ستاد نمازجمعه کرمان اظهار کرد: مجموع کمک های مردمی جمع آوری شده در نمازهای عید، روزهای جمعه و مناسبت ها و نیز کمک خیران به ستاد نماز جمعه از سال گذشته تاکنون 2 میلیارد و 110 میلیون ریال بوده است.
وی با اشاره به اینکه 107 میلیون تومان نیز در آمدهای دیگر ستاد نماز جمعه کرمان بوده است، بیان کرد: ظرف 2 سال گذشته از جانب دولت و کمک های دولتی هیچ کمکی دریافت نکرده ایم.
امام جمعه موقت شهر کرمان خاطرنشان کرد: هزینه های جاری مصلای امام علی (ع) کرمان در سال گذشته یک میلیارد و 780 میلیون ریال بوده است.
وی تصریح  کرد: در راستای اجرای فاز دوم مصلای شهر کرمان با اجرای بخشی از سقف طبقه اول و تهیه نقشه های مورد نیاز، یک میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه شده است.
وی مشکل نبود پول و نیز مشکلات فنی و مهندسی را از دلایل اجرا نشدن فاز دوم مصلای امام علی (ع) دانست و گفت: مشکلات موجود رفع شده و بزودی بخش های دوم و سوم سقف طبقه اول اجرا می شود.
وی ادامه داد: این مصلا با کمک مردم ساخته شده و اعتبار دولتی دریافت نکرده و هزینه نگهداری آن بالا است، از این رو  لازم است افراد متمول و افرادی که قصد وقف دارند، کمک به مصلای کرمان را مد نظر داشته باشند.
 

هنرنمایی 140هنرمند در دهمین جشنواره موسیقی نواحی در کرمان

سید جواد اوحدی معاون طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: در این جشنواره از اقوام و گروهها با فرهنگ و آداب مختلف شرکت کرده اند و فرصتی برای شناخت فرهنگ ها و قومیت های مختلف کشور در زمینه موسیقی است.
به گفته اوحدی در این آیین با نشاط که در رفسنجان برگزار شده گروههای موسیقی از کرمان، نرماشیر، همدان، سمنان و گروهی از کشور افغانستان شرکت دارند.
وی افزود: نخستین دوره این جشنواره سال 78 به میزبانی استان کرمان برگزار شد و امسال نیز این میزبانی هم به استان کرمان سپرده شده است.
اوحدی بیان کرد: این جشنواره فرصتی است تا توانمندی های استان در حوزه فرهنگ و هنر و گردشگری شناخته شود و با وجود شرکت کنندگانی از کشورهای افغانستان، قرقیزستان و پژوهشگرانی از اروپا این جشنواره شکل بین المللی هم به خود گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم از این ظرفیت استفاده کنیم و کرمان را به جهانیان بشناسانیم.
دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران ششم تا نهم تیرماه در نقاط مختلف استان کرمان برگزار می شود.

تشکیل بیش از ۵۰ کلاس در کانون های مساجد کرمان ویژه طرح قرآنی 1451

جواد دانایی، مدیر مسؤول کانون تخصصی قرآن امام سجاد علیه السلام کرمان با اشاره به اجرای طرح ملی 1451 در کانون های فرهنگی هنری مساجد اعلام کرد: برای این طرح قرآنی 56 کلاس در سطح کانون های مساجد شمال استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 10 کلاس در مرکز استان دایر است؛ اظهار داشت: کلاس ها همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان شروع شده و حداکثر سه ماه ادامه دارد و شامل مباحثی چون قرائت، تجوید، مفاهیم و حفظ است.

دانایی با اشاره به اینکه طرح قرآنی 1451 با محوریت سوره های مبارکه ملک و واقعه اجرا می شود و شرکت در آن محدودیت سنی ندارد؛ هدف اصلی را آشنایی مردم با قرآن و تقویت حفظ قرآن کریم عنوان کرد.

وی از شرکت بیش از 800 نفر از کانون های مساجد در این طرح خبر داد و گفت: از این تعداد حدود 180 نفر آقایان و مابقی خانم ها هستند که سهمیه تشکیل کلاس ها و تعداد شرکت کنندگان در مقایسه با اجرای طرح در سال گذشته تفاوت چندانی ندارد./۹۷۰۹/۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات