۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۵۰۸۱۵۵
آیت الله حیدری:

۷ تیر نمایش خونین تقابل اسلام ناب محمدی با اسلام آمریکایی است

آیت الله حیدری با بیان اینکه فریادهای به ظاهر حقوق بشری آمریکا گوش فلک را پر کرده است، گفت: شهید بهشتی پرچمدار اسلام ناب در برابر اسلام آمریکایی بود و ۷ تیر نمایش خونین تقابل این دو است.
آیت الله محسن حیدری

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر که در مسجد جوادالائمه اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه فاجعه تروریستی ۷ تیر چهره از نفاق جریان های غرب زده، لیبرال و منافقین کوردل برداشته و در همیشه تاریخ رسوایشان ساخت، خاطرنشان کرد: با حجت الاسلام دانش از شهیدان این فاجعه دوستی دیرینه ای پیش از انقلاب اسلامی و تا زمان شهادت داشتم که وی به همراه شهیدان شرافت و چراغ زاده دزفولی به عنوان نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در حادثه ۷ تیر به شهادت رسید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ۶ تا ۱۲ تیرماه به هفته بررسی حقوق بشر آمریکا نامگذاری شده است، افزود: هفته حقوق بشر آمریکا در رابطه با حوادث تروریستی تیر سال ۶۰ تا ۶۷ کشور است و فرصتی برای بازخوانی و افشای جنایت های هولناک، وحشتناک و دهشناک آمریکا، مزدوران و دنباله روان آن در منطقه و کشور خواهد بود.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به حوادث تروریستی صورت گرفته در تیرماه سال های ۶۰ تا ۶۷ اظهار داشت: در همه این حوادث سر انگشت آمریکا و غرب به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم «استفاده از بمب های شیمیایی و مزدوران وابسته» پیدا بود اما علی رغم همه جنایت ها فریادهای حقوق بشریش گوش فلک را کرده است با اینکه خودش و مزدورانش جنایتکارترین کشورهای های ضدحقوق بشری هستند.

آیت الله حیدری با بیان اینکه همه اقدامات رژیم صهیونیستی ضد حقوق بشری است، تصریح کرد: آواره کردن ملت فلسطین و ارتکاب انواع جنایت در حق آنها را دفاع می نامد و مقاومت حزب الله و فلسطینی ها را نقض حقوق بشر و اقدامی تروریستی می شمارد؛ چنان که این مطلب بر جنایت های آل سعود در یمن صادق است که هزاران نفر را کشته اما هیچگونه اعتراضی از سوی سازمان ها و نهادها به آن صورت نمی گیرد.

وی عنوان داشت: آمریکا به دنبال تحمیل دنیای وارونه به جهانیان است و حقوق ضد بشریش را در همه کشورها و حتی در میان شهروندانش شاهدیم اما به بهانه دفاع از حقوق بشر مطالباتش را دنبال می کند.

نماینده مردم خوزستان گفت: مزدوران آمریکایی در کشورمان «برخی روزنامه ها» که از کمک های دولتی و بیت المال بهره می برند جلادها را شهید و شهیدان را جلاد معرفی و همان مشی آمریکا را پیگیری می کنند و حوادث دهه ۶۰ را برای نسل جدید بازخوانی نماییم تا در سالم سازی شخصیتی انقلابی و اسلامی، بصیرت افزایی و رشد معنویت آنها کمکی کرده باشیم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه مسؤولان فرهنگی به صورت خودجوش و سالم و آتش به اختیار حقایق را برای نسل جوان روشن نمایند، اظهار داشت: واقعه ۷ تیر نمایش خونینی برای تقابل دو جریان اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی بود که تا حد زیادی ماهیت اسلام آمریکایی را برملا ساخت اما به هیچ وجه آن را از بین نبرد و چنین تقابلی امروزه در اسم ها و قالب های جدید صورت می گیرد.

آیت الله حیدری خاطرنشان کرد: اسلام مجموعه معارف، اخلاق، احکام، دستورات، بایدها و نبایدها و امری تشریعی است و قرائت های اصیل و انحرافی همچون سایر ادیان می تواند از آن صورت گیرد اما قرائت سالم و صحیح آن در پرتو قرآن، سنت نبوی و سیره ائمه اطهار، عقل و سایر منابع مشخص فقه حاصل می شود و همچون نوزاد نیست که مراحل رشد و تکامل را طی کند و عده ای مدعی شوند که نیازی برای بازگشت به اسلام زمان رسول خدا(ص) نداریم در حالی که چنین سخنی مغلطه ای بیش نیست.

وی بازگشت اسلام اصیل را به مقاومت و مقابله با ظلم و ستم، امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهارداشت: اسلام ناب در برخورد با صهیونیسم مقاومت کشورهای اسلامی را مطرح می کند اما اسلام منحرف و آمریکایی همراهی و دست دادن با رژیم منحوس صهیونیستی را خواهان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید بهشتی پرچمدار جبهه اسلام ناب در برابر اسلام آمریکایی بود، ابراز داشت: عدالت خواهی، حاکمیت اسلام، پیاده شدن قوانین و احکام و فرهنگ ناب محمدی، ولایت فقیه، مبارزه با قومیت گرایی و ناسیونالیسم، تشکیل امت واحده اسلامی، آزادی های مشروع، اقتصاد اسلامی، استفاده از افراد متخصص و متعهد اهداف اسلام ناب است./۲۰۲/۹۴۵۶/ب۱

ارسال نظرات