۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۵۰۸۱۵۶
امام جمعه تبریز:

حوزه علمیه یکی از مصادیق کار فرهنگی تاثیرگذار است

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم حوزه های علمیه را یکی از مصادیق کار فرهنگی تاثیرگذار دانست و گفت: حوزه های علمیه باید محور فکری و علمی فعالیت های فرهنگی باشند.
حجت الاسلم والمسلمین  آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار جمعی از علماء و روحانیان شهرستان مراغه، اظهار داشت: بعد از انقلاب انواع ترورها در کشور از سوی دشمن انجام گرفت، اما تلاش ۱۹ ماهه آنها به نتیجه نرسید.

وی با اشاره به حوادث روزهای ششم و هفتم تیر ماه سال شصت و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ یار انقلاب، گفت: این تفضل الهی بود که رهبر معظم انقلاب از سوء قصد ششم تیر سال شصت، که به هنگام سخنرانی و با تعبیه بمب داخل ضبط صوت انجام گردید، جان سالم به در بردند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه رهبر انقلاب هدایت مسلمانان جهان را در این ۲۹ سال با همان صلابت امام راحل(ره) عهده دار شدند، تصریح کرد: دشمنان انقلاب، گزینه نظامی را برای مقابله با انقلاب برگزیدند، آنان با حمایتهای آمریکا و شوروی و با تسلیحات شیمیایی آلمانی و هواپیماهای فرانسوی به ایران حمله کردند اما به نتیجه نرسیدند.

وی خاطرنشان کرد: امروز استکبار و صهیونیزم بین الملل خیلی گسترده تر از قبل قصد دارند این انقلاب را از بین ببرند، اما آنها دیگر به سراغ جنگ سخت نمی روند، چرا که آنرا پرهزینه ارزیابی می کنند، امروز دشمن، برخورد با نظام جمهوری اسلامی را از طریق جنگ نرم دنبال می کند، چرا که این روش آرام و بی سر و صدا انجام می گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با انتقاد از موازی کاری نهادهای فرهنگی در کشور، ابراز داشت: باید فعالیت فرهنگی که اثرگذار باشد، نو و ابتکاری باشد در کشور انجام گیرد و به روشهای سنتی اکتفا نشود چرا که شیوه‌های سنتی دیگر پاسخ گو نیست.

وی حوزه های علمیه را یکی از مصادیق کار فرهنگی تاثیرگذار دانست و افزود: تحصیل همزمان 600 طلبه در حوزه علمیه مراغه مهم، تأثیر گذار و قابل تقدیر است، حوزه علمیه مغز متفکر نهاهای فرهنگی ما برای یک فعالیت منسجم و تأثیر گذار فرهنگی در کشور باید باشد.

حجت الاسلام آل هاشم با تأکید بر برنامه ریزی صحیح برای جلوگیری از موازی کاری دستگاه‌های فرهنگی برای مقابله با برنامه های دشمن در تقابل با نظام اسلامی، تصریح کرد: نباید طوری باشد که انرژی و ظرفیت‌های دستگاه های فرهنگی کشور هدر شود./854/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات