۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۵۰۸۱۷۷
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

الگوبرداری از شیوه شهید بهشتی مانع از دوقطبی شدن جامعه می‌شود

رییس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به رفتار و منش شهید بهشتی در تحمل و پذیرش عقاید مخالف، گفت: امروز هم الگوبرداری از آن شهید بزرگوار مانع از ایجاد دوقطبی در جامعه می‌شود.
حجت الاسلام قدرتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی، امروز در جمع مسؤولان قضایی استان، با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و سالگرد شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام و انقلاب، به شخصیت کم‌نظیر شهید بهشتی اشاره و اظهار کرد: این شهید عالم، اندیشمند، متفکر و برجسته الگوی خوبی برای مدیران و مسؤولان نظام است.

وی با اشاره به فروتنی و اخلاق‌مداری شهید بهشتی، افزود: شهید بهشتی با داشتن دانش روز، فقاهت، قدرت، اقتدار و موقعیت و کرسی در کشور؛ اما همچنان متواضع بود؛ به‌گونه‌ای که هیچ‌گاه عنوان و پست و جایگاه شهید بهشتی را متکبر نکرد.

قاضی‌القضات استان خراسان شمالی با تأکید بر الگوبرداری مدیران و مسؤولان کشور از شهید بهشتی، افزود: اگر امروز چنین ویژگی‌هایی در مدیران کشور تجلی یابد بی‌شک کشور کمتر شاهد چالش‌های کوچک و بزرگ خواهد شد و چنین مدیرانی محبوب دل همه مردم است.

حجت‌الاسلام قدرتی با بیان اینکه دشمنان از همه قدرت خود استفاده کردند تا چنین الگویی را ترور شخصیتی کنند، ادامه داد: جریان نفاق و دنیاطلب و قدرت‌طلب به‌خوبی تشخیص داده بود که امثال شهید بهشتی سد راه رسیدن آنها به منافع مادی و دنیوی است؛ به همین دلیل وقتی به روزنامه‌های دهه اول بعد از انقلاب نگاه می‌کنیم می‌بینیم چه تهمت‌های ناروایی به این شخصیت فقیه زدند و علیه شعارهای سخیفی را سر می‌دادند.

وی اضافه کرد: شهید بهشتی در نظم امور سرآمد، اهل معرفت، دارای بصیرتی عمیق، هدف شناس، دشمن‌شناس و راه‌شناس بود و از هدف‌های دشمنان و دوستان به‌خوبی آگاه بود.

حجت‌الاسلام قدرتی شهید بهشتی را نمونه یک انسان بالا مقام و انسانی حق پذیر دانست و گفت: شهید بهشتی انسانی حق پذیر بود و حتی اگر حق را در طرف مقابل و در مخالف خود می‌دید می‌پذیرفت و در مباحث علمی و مناظرات وقتی حرف حق را مشاهده می‌کرد آن را رد نمی‌کرد.

حجت‌الاسلام قدرتی تصریح کرد: متأسفانه اکنون این روحیات در جامعه ما تضعیف شده و به‌محض اینکه تفکر طرف مقابل را نپسندیم خط بطلان بر آن شخصیت کشیده شده شکاف و اینجا ایجاد می‌شود که این مصداق بارز همان دوقطبی سازی است.

وی تنها راه نجات افراد جامعه را مسلط بودن به سلاح بصیرت دانست و گفت: در فضای آلوده امروز، چراغ راه ما بصیرت است و دشمن در این فضای تاریک به دنبال اختلاف‌افکنی و سوءاستفاده است تا عمله‌های خود را بر مردم به‌عنوان خادم تحمیل کند که این توطئه با الگوگیری از بصیرت شهید بهشتی برملا می‌شود.

حجت‌الاسلام قدرتی گفت: شهید بهشتی دو دلیل برای مخالفت با منافقین اعلام می‌کند که نخستین دلیل صادق نبودن منافقان در گفتار و دومین دلیل نبود ایدئولوژی دینی در رفتار و افکار آن‌ها است.

وی با اشاره به تفکر التقاطی و هدف شوم منافقان از ترورهای دهه 60، گفت: منافقان صداقت نداشته و ندارند و در حالی که ادعای خدمت داشتند و عنوان فداییان خلق را یدک می‌کشیدند نوکر دشمنان خلق شدند به‌گونه‌ای که جنایاتی را مرتکب شدند که دشمنان مرتکب نشدند و 17 هزار شهید ترور محصول چنین اندیشه التقاطی است./202/9314/ب1

ارسال نظرات