۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۰۸۱۸۴
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور تأکید کرد؛

ضرورت توجه به ابعاد هنری قرآن برای جذب نسل جوان

حجت الاسلام محمدی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب و برنامه نفوذ دشمن، گفت: توجه به ابعاد هنری قرآن برای جذب نسل جوان و تعالی معنوی جامعه لازم است.
حجت الاسلام حمید محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید محمدی قائم مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه نمایشگاه قرآنی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، با اشاره به بعد اثر گذار جنبه هنری قرآن کریم، اظهار داشت: باید بیش از این متوجه ابعاد هنری قرآن بود.

وی با بیان اینکه قرآن دارای معارف عالی و بعد هنری ارزنده ای است، خاطرنشان کرد: بعد معرفتی قرآن کریم با نفوذ در عقل انسانی، آن را تعالی می دهد، اما بعد هنری قرآن به قلب‌های انسان‌ها جان می بخشد، گام مؤثر در بخش هنری قرآن بستر ساز ترویج معارف محکم قرآن کریم است.

قائم مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب و مقابله با عقاید جوانان و آینده سازان کشور، تصریح کرد: اگر با جذابیت‌های هنری قرآن در برابر دشمن ایستادگی نکنیم و از ظرفیت پنهان قرآن بهره مند نوشیم دشمن با ابزار و شیوه های مختلف برا ما نفوذ خواهند داشت.

وی با اشاره به ظرفیت شکوفا شده جشنواره هنرهای دیجیتال در آذربایجان شرقی و پیشگامی استان در توسعه فرهنگ قرآنی به بهره گیری از این ظرفیت‌های خاص استان در زمینه قرآن تأکید کرد و افزود: اقدام دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز یک خدمت ارزنده به قرآن در قالب‌های هنری است.

حجت الاسلام محمدی هنر را نماد تعالی روح انسانی و قرآن را دارای معارف بلند الهی و دارای بعد هنری خاص دانست و گفت: فعالیت‌های دانشگاه هنر اسلامی در زمینه قرآنی قابل تقدیر است و نیازمند توجه و تخصیص بودجه برای تداوم این فعالیت‌های فاخر دانشگاه هنر اسلامی است.

وی با تأکید بر توجه به تربیت نسل جوان بر اساس معیارهای قرآنی و با توجه به ابعاد هنری این کتاب الهی، خاطرنشان کرد: برای تربیت قرآنی نسل جوان و نمایش کارآمدی دین و مفاهیم قرآن کریم، هنر بهترین وسیله و ابزار در این مسیر است و باید از این شیوه ها بهره برد.

قائم مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به ویژگی‌های هنری ایران اسلامی، ادامه داد: همراهی هنر ایرانی با محتوای غنی قرآنی نیز می تواند نسل جوان را یاری کند، قرآن چراغ راه هدایت جامعه و نسل جوان به سوی تعالی معنوی است./202/854/ب1

ارسال نظرات