۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۰۸۲۴۱

افزایش تعداد مؤسسات قرآنی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از افزایش تعداد مؤسسات قرآنی در آذربایجان‌شرقی طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت: اکنون ۶۳ مؤسسه قرآنی در سراسر مناطق استان فعال است.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در دیدار دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و مدیران مؤسسات فعال در عرصه قرآن استان اظهار داشت: توسعه فرهنگ قرآنی همواره یکی از مهم‌ترین اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

وی از افزایش تعداد مؤسسات قرآنی در آذربایجان‌شرقی طی سال‌های اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: در زمینه فعالیت قرآنی استان آذربایجان‌شرقی با رشد 32 درصدی مؤسسه های قرآنی رو به رو بوده است، چنانکه اکنون 63 مؤسسه قرآنی در سراسر مناطق استان فعال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی، برپایی نمایشگاه‌های قرآنی و حمایت از مؤسسات فعال در این عرصه را از وظایف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: سال گذشته 4 میلیارد ریال برای این از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هزینه شده است.

محمدپور با تأکید بر این‌که فعالیت های قرآنی امسال گسترده تر از سال‌های گذشته خواهد بود، افزود: مشارکت در برپایی نمایشگاه بزرگ قرآنی که همزمان با ماه مبارک رمضان در تبریز برگزار شد، نمونه‌ای از اهتمام این اداره کل در توسعه و ترویج فرهنگ و هنر با مضامین ارزشی و دینی است.

وی مهمترین ویژگی نمایشگاه قرآن و عترت تبریز را برگزاری به همت بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: نمایشگاه قرآن و عترت با هدف شناسایی، معرفی و نمایش آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و علمی و زمینه سازی مناسب برای آشنایی اقشار و گروه های مختلف با فعالیت‌های قرآنی و کمک به ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور، اظهار داشت: تعیین سهم آذربایجان شرقی از 10 میلیون حافظ قرآنی در اولویت فعالیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

گفتنی است، در پایان این دیدار مدیران و فعالان مؤسسات قرآنی و نهادهای وابسته فرهنگی در خصوص مشکلات و چالش‌های پیش رو در حوزه فعالیت های قرآنی استان به بحث و تبادل نظر پرداختند./۲۰۳/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات