۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۵۰۸۲۴۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری کارگاه آموزش مصاحبه تاریخ شفاهی در تبریز، برگزاری جشنواره سراسری فضای مجازی و رسانه و تعویق پروژه پیاده‌راه خیابان جمهوری تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، داود خدایی، مسؤول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری آذربایجان شرقی از برگزاری سلسله نشست های آموزش فنون علمی و نوین مصاحبه و پیاده سازی آن برای علاقه مندان تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری خبر داد و افزود: در این نشست ها با هدف تربیت نیروهای جوان به دنبال چهره ها و ظرفیت های جدید هستیم تا با سرمایه گذاری درست در آینده ای نزدیک از آن ها بتوانیم در عرصه تاریخ شفاهی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: آموزش ها کارگاه محور خواهد بود و تلاش داریم در پایان این دوره ها اعضا حداقل هر کدام یک یا چند مصاحبه قابل قبول را گرفته و بتوانند به درستی این فایل ها را روی کاغذ بیاورند. گام بعدی این کارگاه ها که پایان هر ماه تابستان برگزار می شود، آموزش بازنویسی و تدوین کار خواهد بود.

خدایی خاطرنشان کرد: این نشست ها به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان با مشارکت جبهه مطالعات فرهنگی و اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تابستان در سه نوبت در پایان هر ماه از تابستان با حضور اساتید مجرب و برجسته استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

وی از همه علاقه مندان خواست برای حضور در این نشست ها تا پانزده تیرماه به واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان در مجموعه فرهنگی سینما قدس یا دفتر جبهه مطالعات پایداری روبروی مسجد سالار شهیدان مراجعه کنند.

معرفی مسؤول و دبیر جشنواره بین المللی ربع رشیدی 
طی حکمی از سوی استاندار آذربایجان شرقی، مسؤول و دبیر برگزاری پنجمین جشنواره و نمایشگاه بین المللی فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی معرفی شد. 
اسماعیل جبارزاده در طی این حکم علی جهانگیری مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی و نماینده تام الاختیار استاندار در حوزه علم و فناوری را به عنوان دبیر برگزاری این جشنواره و نمایشگاه منصوب کرد. 

در این حکم آمده است: استقبال فناوران محترم و توفیقات رو به رشد نمایشگاه و جشنواره ربع رشیدی، در سه سال گذشته استمرار این حرکت را ضروری می کند، از این رو با انتصاب جنابعالی به عنوان مسؤول و دبیر برگزاری پنجمین نمایشگاه و جشنواره فناوری ربع رشیدی، امیدوارم با تلاش جدی و جلب همکاری های دستگاه های ذی ربط در جلب مشارکت فناوران دیگر استان ها و کشورهای خارجی از یک طرف و متقاضیان فناوری از سازمان های دولتی و ملی از طرف دیگر زمینه تعامل عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری را فراهم آورید.

جشنواره سراسری فضای مجازی و رسانه در تبریز برگزار می شود
فرزان قالیچی، رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی واحد آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره سراسری فضای مجازی و رسانه مهر ماه امسال در تبریز خبر داد و گفت: این جشنواره به عنوان یکی از بخش های اصلی کنگره ملی شهدای دانشجو در راستای عمل به مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص ورود به عرصه فضای مجازی و مدیریت آن در کشور برگزار می شود.

وی گفت: محورهای اصلی این جشنواره شامل 6 بخش شهدای دانشجو و دانشجوی انقلابی، اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان، تمدن اسلامی و بیداری اسلامی، مطالبه گری و عدالت خواهی، زندگی دانشجویی و بخش آزاد است.

قالیچی افزود: بخش اصلی جشنواره در سه حوزه رسانه‌های دیجیتال، نرم افزار و اپلیکیشن و تولیدات چند رسانه‌ای است و در بخش ویژه هم ایده‌های برتر و نوآورانه نرم افزار‌ها به مسابقه گذاشته می شود.

وی مهلت ارسال آثار نخستین جشنواره سراسری فضای مجازی و رسانه کنگره ملی شهدای دانشجو را تا 15 تیر اعلام کرد.

پروژه پیاده‌راه خیابان جمهوری تبریز به تعویق افتاد
فرمانداری تبریز با صدور اطلاعیه‌ای از به تعویق افتادن پروژه پیاده‌راه خیابان جمهوری‌ تبریز خبر داد. بر اساس ابلاغیه فرمانداری تبریز و با هماهنگی شهرداری کلان‌شهر تبریز، به‌منظور بررسی کارشناسانه و دقیق طرح اجرای پیاده‌راه خیابان جمهوری که قرار بود طبق اعلام شهرداری از تاریخ ۸ تیر عملیات اجرایی آن شروع شود، به تعویق افتاد.

مقرر شد تا سه شنبه هفته آینده (۱۳ تیر) تمام اتحادیه‌های صنفی فعال در محدوده بازار، دستگاه‌های متولی، هیأت امناء و معتمدین بازار تاریخی تبریز و پیرامون آن، هرگونه نقطه نظر و پیشنهاد خود را به‌صورت مکتوب به فرمانداری تبریز و شهرداری منطقه ۸ ارائه کنند.

گفتنی است، در جلسه روز سه شنبه آینده که به همین منظور در فرمانداری تبریز برگزار می‌شود نقطه نظرات جمع‌بندی و تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد./۳۰۳/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات