۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۵۰۸۲۴۸

چند خبر کوتاه از اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی

ثبت بیش از ۳ هزار موقوفه در سامانه اداره اوقاف و امورخیریه بیرجند، ثبت نام ۳۰۰ نفر در چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امورخیریه قاین و وقف ۹۰۰ جلد قرآن کریم در ماه رمضان از جمله اخبار کوتاه از اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام دادخدا خدایی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه طبس از پهن کردن سفره‌های افطاری از محل موقوفات منطبق در ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار داشت: تعداد 19 هزار و 430 نفر با هدف ترویج افطاری ساده در  بقاع متبرکه و اماکن موقوفه این شهرستان افطار کردند.

وی تصریح کرد: طرح ضیافت الهی از اول ماه مبارک رمضان آغاز و با کمک‌های مردمی، هدایای خیرین و از محل اجرای نیات موقوفات منطبق  به ویژه موقوفه امیرحسنخانی اجرا شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه طبس افزود: طرح ابتکاری افطاری ساده امسال با مدیریت در جوار بقاع متبرکه از سوی اداره اوقاف و امور خیریه صورت گرفت.

حجت الاسلام خدایی خاطر نشان کرد: در این طرح ۸ مبلغ اعزامی و بومی در بقاع متبرکه و شعاع پیرامونی آن مشغول فعالیت شدند.

وی ادامه داد: اجرای نیات قرآنی به مبلغ 9 میلیون و 200 هزار ریال در طول ماه مبارک رمضان انجام شد که این هزینه از محل ۲۴ فقره موقوفه بوده که تلاوت، قرائت و ختم، تفسیر قرآن کریم به یاد و به نیابت واقفین خیراندیش صورت گرفته است.

ثبت بیش از 3 هزار موقوفه در سامانه اداره اوقاف و امورخیریه بیرجند

حجت الاسلام مهدی قاصری، رییس اداره اوقاف وامورخیریه بیرجند با اشاره به اینکه تاکنون در شهرستان بیرجند 3 هزار و 458 موقوفه در سامانه اوقاف این شهرستان ثبت شده است، گفت: این موقوفات شامل 2 هزار و 602 موقوفه متصرفی، 818 موقوفه انتفاعی شامل 599 مسجد و 192 حسینیه و 38 موقوفه غیر متصرفی است.

وی ادامه داد: این موقوفه‌ ها دارای بیش از 5 هزار رقبه بوده که عمده نیت واقف های این شهرستان در بخش های مختلف مانند عزاداری سیدالشهدا(ع) و امور فقرایی و اکرام و اطعام است.

رییس اداره اوقاف وامورخیریه بیرجند افزود: در طول سال جاری تاکنون از تمامی موقوفات این شهرستان بازدید به عمل آمده است.

حجت الاسلام قاصری تصریح کرد: این بازدید ها به منظور رسیدگی به نحوه نگهداری موقوفه ها انجام شده تا مستاجرها از انجام وظایف خود کوتاهی نکنند.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز 2 وقف در شهرستان بیرجند ثبت‌ شده است، گفت: در سال جاری 3 فنجان آب به همراه یک قطعه زمین مشجر در بهلگرد جهت اطعام و عزاداری امام حسین(ع) در روز تاسوعا در مسجد روستای بهلگرد و 45 دقیقه آب از روستای خوشینه علیا به انضمام 3 قطعه خید جهت صرف و خرج حرم امام رضا(ع) و صرف خرج حرم حضرت ابالفضل(ع) و جهت ساخت و ساز آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند وقف‌ شده است.

ثبت نام 300 نفر در چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف وامورخیریه قاین

حجت الاسلام حسین رحیمی، سرپرست اداره اوقاف وامورخیریه قاین اظهار داشت: چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف وامور خیریه در مرحله شهرستان نیمه دوم تیرماه در قاینات برگزار خواهد شد.

وی افزود: تاکنون 300 نفر در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ، اذان و دعاخوانی شرکت کرده اند که حدود60 درصد ثبت نام کنندگان را خواهران تشکیل می دهند و ثبت نام از علاقه مندان همچنان ادامه دارد.

سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه قاین با بیان اینکه آزمون کتبی رشته های تفسیر، حفظ و معارف احادیث و حفظ موضوعی 15 تیر ماه ساعت 9 صبح در محل امامزاده زید برگزار خواهد شد، گفت: رشته های شفاهی(قرائت، ترتیل، حفظ، اذان، دعا خوانی) این دوره از مسابقات در شهرستان قاینات 23 تیر ماه ساعت 15 برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: هر كس به محضر قرآن شرفياب شود و آن را بفهمد و بپذيرد و عمل كند، به ‌طور قطع مرض‌ هاى درونى‌اش از بين مى‌رود، افزون بر اين نیز قرآن كريم در مقام پيشگيرى مرض نيز با بيانى رسا سعى مى‌ كند تا انسان ‌ها به امراض فكرى و قلبى دچار‌نشوند و حضور در عرصه های مختلف قرآنی به این امر مهم بسیار کمک می کند.

وی تصریح کرد: قرآن كريم تمام بيمارى ‌هاى اعتقادى و اخلاقى انسان را درمان می کند، جهل كه بدترين بيمارى درونى است، با علم و شک را با يقين، اندوه را با آرامش، ترس را با اميد، اضطراب را با عزم برطرف مى‌سازد، همچنين قرآن ‌كريم امراض جسمانى را شفا مى‌دهد، چنا‌نكه در روايات امامان معصوم(ع) بدان اشاره شده است و افرادی که با قرآن مانوس باشند از هرگونه بلا و مصیبتی مصون خواهند بود.

سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه قاین اظهار کرد: بنابراين انسان با تلاوت و انس با قرآن و تفكر و تدبر و سپس عمل به دستورهاى آن مى‌ تواند شفاى امراض درونى و حتى جسمى خود را بگيرد و بهترین فرصت برای این موضوع، حضور گسترده عاشقان و قاریان و حافظان قرآن کریم در رقابت معنوی و انس حقیقی با قرآن در این دوره از مسابقات خواهد بود.

وقف 900 جلد قرآن کریم در ماه رمضان

حجت الاسلام منصور هاشمی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی اظهار داشت:  خیران و واقفان خراسان جنوبی 900 جلد قرآن کریم در قالب طرح ملی «وقف قرآن کریم» وقف کردند.

وی گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور با هدف تأمین قرآن های مورد نیاز حسینیه ها، مساجد، بقاع متبرکه و آستان امامزادگان در ماه مبارک رمضان آغاز و در حال حاضر نیز تمدید شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی ادامه داد: 50 واقف در این طرح  با اهدای 900 جلد قرآن، واقف قرآنی شدند.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: در این طرح خیران و علاقه مندان ترویج فرهنگ قرآن می توانند با واریز 7 هزار تومان به ازای هر جلد کلام الله مجید به شماره حساب 128 و شناسه 94040001329 نزد بانک ملی، قرآن خریداری و برای مکان مورد نظر وقف کنند.

وی افزود: مردم می توانند برای هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 32421077 داخلی 3164 تماس بگیرند./۳۰۳/۸۸۰/ب۱

ارسال نظرات