۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۵۰۸۲۶۴
حجت الاسلام رفیعی:

شهید بهشتی به دنبال دفاع از انقلاب و امام راحل بود

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه شهید بهشتی به دنبال دفاع از انقلاب و امام راحل بود، گفت: شهید بهشتی معتقد بود اگر کم کاری از سوی برخی در این نظام مشاهده می شود نباید به پای انقلاب گذاشت.
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه در مراسم سی‌و‌ششمین سالگرد شهدای هفتم‌تیر که شامگاه پنج شنبه در حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان برگزار شد با اشاره به اینکه شهدا از مقام شامخ و والایی برخوردار هستند اظهار داشت: شهادت تنها کشته شدن در راه حق محسوب نمی‌شود بلکه انسان در برخی موارد می‌تواند در مرگ طبیعی نیز به مقام شهادت برسد.

وی ادامه داد: هروقت انسان از خداوند طلب شهادت کند در صورت مرگ طبیعی نیز شهید محسوب می‌شود، امام علی(ع) نیز در نهج البلاغه می‌فرمایند "هرگاه انسانی حق بودن خداوند، پیامبر خاتم(ص) و اهل‌بیت(ع) را قبول داشته باشد به هنگام مرگ شهید خواهد بود، البته انسان با کنترل خشم خود یا شهوت حرام و امتناع از گناه می‌تواند به این درجه رفیع برسد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به سخنان امام راحل در رابطه با اتفاق تروریستی هفت تیر یادآور شد: پس از اطلاع این اقدام تروریستی امام راحل اشاره کردند که "ما برادران بسیار متعهدی را از دست دادیم که در نظر ما اشداء علی الکفار بودند"، در این اقدام تروریستی ٧٢ تن از تحصیل کردگان کشور ما به همراه شهید بهشتی به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام رفیعی افزود: شهید بهشتی باور دینی قوی داشت، همیشه به نماز اول وقت احترام می‌گذاشت و سعی می‌کرد مکان‌هایی که در آن حضور پیدا می‌کند خالی از معصیت باشد، در زمانی که طرفداران بنی‌صدر او را تحت فشار می‌گذاشتند رفتار قابل تامل داشت، او دارای عمق و ژرف‌نگری بود و سخنانش در مجلس خبرگان کاملا بازگوی این موضوع است، همچنین با وجود فعالیت در قوه قضائیه توانسته بود در بخش‌های مختلف مدیریت لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی به دنبال دفاع از انقلاب و امام راحل بود تصریح کرد: او معتقد بود اگر کم کاری از سوی برخی در این نظام مشاهده می‌شود نباید به پای انقلاب و امام راحل گذاشت، در نظر او انقلاب بچه‌ای کوچک بود که نباید آن را قربانی سوء مدیریت برخی دیگر می‌کرد.

استاد دانشگاه تاکید کرد: شهید بهشتی یک انسان منظم و آزاد اندیش بود، او سعی می‌کرد تشکیلاتی عمل کند، همیشه به دنبال تبلیغ و ترویج دین در شرایط سخت بود و لحظه‌ای از این کار دست نکشید.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با وحدت حفظ می‌شود، ابراز داشت: دنیا برای اصلاح‌طلبان و اصولگرا‌ها باقی نمی‌ماند، با وجود هرسلیقه و حزبی باید همه بر سر سفره انقلاب بنشینیم، در این میان هرکس خط قرمز انقلاب یعنی شهدا، رهبری و امام راحل را کنار بگذارد باید با او مقابله و برخورد کرد.

لازم به ذکر است در این مراسم حمیدرضا آصفی سخنگوی سابق وزارت امور خارجه، عباس ملکی معاون سابق وزارت امور خارجه، قدرت الله علی خانی، مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی یونسی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح، سیدرضا اکرمی رییس شورای فرهنگی وزارت کشور، مرتضوی الویری سفیر سابق ایران در اسپانیا، حسن غفوری فرد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، علی محمد بشارتی، محسن اسماعیلی نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مدیران و مسؤولان کشوری حضور داشتند./۲۰۱/۸۱۶/ب۱

ارسال نظرات