۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۵۰۸۳۳۴
امام جمعه پردیسان:

کشتار و ویرانی‌ها در سوریه و عراق حاصل حقوق بشر آمریکایی است

حجت الاسلام والمسلمین قوامی کشتار و ویرانی‌های سوریه و عراق را حاصل حقوق بشر آمریکایی دانست و گفت: آمریکا با حمایت از کومونیست‌ها، منافقین، داعش و دیگر تروریست‌های منطقه تنها کشتار و ویرانی در منطقه به جا گذاشته است.
حجت الاسلام و المسلمین قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان قم، امروز در خطبه‏‌های عبادی سیاسی نمازجمعه پردیسان با قرائت آیاتی از سوره مبارکه حشر بر لزوم یاری نیازمند تأکید و تصریح کرد: متأسفانه برخی به نیازمندان کمک می‌کنند اما در کار خیر خود تردید دارند و یا آن که در انتظار تشکر از جانب کمک شونده هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی، اظهار داشت: بهترین انسان‌ها افرادی هستند که نیاز فقرا را بر احتیاجات خود ترجیح می‌دهند و با آن که خود به شدت دچار مشکلات مادی هستند به یاری دیگران می‌شتابند.

وی با اشاره به رخداد‌های تاریخی میان مهاجران و انصار در مدینه، ابراز داشت: متأسفانه برخی از فرهنگ حسادت تبعیت می‌کنند، بنابراین علاوه بر آن که اموال خود را متعلق به خود می‌داند، اموال دیگران را نیز از آنِ خود می‌پندارد از این رو مردم جامعه را از یاری نیازمندان بازمی‌دارند.

امام جمعه پردیسان، خاطرنشان کرد: یکی از اولین آیاتی که در مدینه نازل شده است،‌ آیه ایثار است که ائمه جماعات را به عنوان اولین مخاطب خود مورد خطاب قرار می‌دهد. چرا که ائمه جماعات در هر مسجدی آشنایی کامل با فقرا و نیازمندان آن منطقه دارد.

وی با بیان این که ایثار و کمک منحصر در یاری رساندن به فقرا نیست، گفت: پرداخت بدهی‌های یک زندانی، مدرسه‌سازی در راه خدا، ساخت مسجد یا راه برای تقرب به پروردگار، کمک به ورشکسته‌، ساخت مسکن برای نیازمندی که مسکن ندارد، از دیگر مصادیق ایثار و تنوع در کمک‌رسانی است.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی با تأکید بر این که تقوا عامل شکرگزاری است، اظهار داشت: کلام خداوند متعال است که تقوا مسیر شکرگزاری را هموار می‌کند. مردم ایران یکی از بهترین مردمان جهان هستند چرا که آنها همواره مشتاق خدمت در مسیر جهاد اکبر و جهاد اصغر هستند.  

وی با بیان این که حقوق بشر آمریکایی بیش از چندین هزار شهید ترور در ایران به بار آورده است، ابراز داشت: حقوق بشر آمریکایی امروزه جایگاهی ویژه‌ای برای مستکبران، فتنه‌گران، شورشیان و دنیاطلبان است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی، تصریح کرد: آمریکا به بهانه دفاع از حقوق بشر در سوریه، با پیش‌دستی از این که احتمال دارد بشار‌اسد از تسلیحات نظامی استفاده کند، قصد تجاوز به خاک سوریه را دارد در حالی که امروز سالگرد بمباران شیمیایی نیروهای بعثی عراق در سال‌های 66 تا 67 است که بیش از 110 تن به ویژه زنان و کودکان را به شهادت رسانید.

وی، ادامه داد: می‌گویند سوریه قصد حمله شیمیایی دارد به همین علت باید با این حکومت مقابله کرد پس چرا در برابر حمله شیمیایی نیرو‌های بعثی عراق که حتی انجام شده بود جز سکوت هیچ اقدامی نکردید؟ آیا حقوق بشر در آن دوران وجود نداشت؟

امام جمعه پردیسان، با تأکید بر این که آمریکا دیگر قدرت سابق خود را ندارد، افزود: آمریکا پس از تهدید سوریه به اقدام نظامی با واکنش جدی تهران و مسکو روبرو شد و به سرعت از مواضع خود عقب‌نشینی کرد که نشان از قدرت بالای ایران و روسیه است.

وی، کشتار و ویرانی‌های سوریه و عراق را حاصل حقوق بشر آمریکایی دانست و گفت: آمریکا با حمایت از کومونیست‌ها، منافقین، داعش و دیگر تروریست‌های منطقه تنها کشتار و ویرانی در منطقه به جا گذاشته است.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی، ادامه داد: مواجهه آمریکا با تروریست‌ها همچون بازی گربه‌ای با موش است. که او را نابود نمی‌کند بلکه تنها با او بازی می‌کند تا به اهداف پلید خود برسد.

وی، اظهار داشت: با آن که رییس گروه منافقین همچون ابوبکر بغدادی یک تروریست است، آمریکا آنها را از لیست گروه‌های تروریستی خارج کرده و از این گروه برای بهره‌گیری در روز مبادا محافظت می‌کند تا عاقبت بتواند توسط منافقین ضربه‌ای به ایران بزند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به حمله موشکی ایران به مواضع تروریست‌ها در دیر‌الزور، خاطرنشان کرد: به محض شلیک 6 موشک به مقر تروریست‌های تکفیری وهابی، ارتش سوریه توانست وارد دیر‌الزور شود.

وی با بیان این که تروریسم هیچ‌گاه نخواهد توانست از چنگال جمهوری اسلامی ایران بگریزد، ابراز داشت: ایران با یک تیر چند نشان را هدف گرفت، چرا که از یک سو توانست انتقام حادثه تروریستی تهران را بگیرد و از سوی دیگر خط و نشانی به تل‌آویو، واشنگتن و آل‌سعود داد و در نهایت باعث استقرار نیرو‌های نظامی سوریه در دیر‌الزور شد./878/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات