۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۵۰۸۳۵۵
حجت الاسلام صادقی:

دستگاه قضا با تخریب و تهدید عقب نشینی نمی کند

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: مقابله با فساد همواره به کام برخی خوش نمی آید و اعتراض می کنند، گاهی هم قوه قضائیه را تهدید می کنند که در کار دستگاه قضا اثری ندارد و عقب نشینی نمی کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی صادقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به ششم تیرماه سالروز ترور رهبر معظم انقلاب گفت: در سال 60 ترورها از هر طرف شدت گرفته بود و اوج ترورهای گروه های منحرف به ویژه منافقان بود.

وی افزود: گروه منحرف فرقان در 6 تیر رهبر انقلاب را ترور کرد اما خدا خواست تا این ذخیره الهی برای انقلاب باقی بماند، ایشان به خواست خدا ماندند تا تجسم معنای حقوق بشر آمریکایی باشند، در 7 تیر همان سال 60 انفجار دفتر حزب جمهوری اتفاق افتاد که منجر به شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب شد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که نامگذاری هفته دوم تیرماه به هفته حقوق بشر آمریکایی به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب بوده است، اظهار داشت: در هر حادثه ای ردپای آمریکا دیده می شود، آمریکایی ها نه تنها در قبال حوادث تروریستی در ایران سکوت می کردند بلکه حمایت هم داشتند.

وی ادامه داد: جنایات های آمریکا در جهان فهرستی بسیار بلند بالا است، از شرق تا غرب ردپای جنایات و مداخله های آمریکایی ها دیده می شود، جمهوری اسلامی در طول این 38 بیشترین ضربات را دریافت کرده و در زمان خود پاسخ هم داده است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به مبنای سخن مستکبران در حقوق بشر غربی ابراز داشت: بنیان حقوق بشری که غرب و آمریکا ترویج می کند باید مورد بررسی قرار گیرد، ماکیاولی در کتابی توصیه هایی به رهبران کشورها دارد، این فرد می گوید حاکم همیشه باید در پی سود خودش باشد و حق با قوی است از این رو باید منافع خود را دنبال کند یعنی هرکس قدرت بیشتری دارد از حق بیشتری برخوردار است.

وی عنوان کرد: پایه قانونگذای آن ها این است که اغنیا باید قدرت خود پافشاری کرده و قوانینی وضع کنند که حافظآن ها در برابر عصیان ضعفا باشد، اگر قوانینی در سازمان ملل وجود دارد که حافظ منافع زورمندان  و مستکبران است بر همین اساس عمل می شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که حقوق بشر مستکبران همراه با شعارهای خوب است اما به گونه ای دیگر عمل می کنند، خاطرنشان کرد: ماکیاولی می گوید تا انسان تا می تواند باید بدی کند اما باید شعارهای خوب بدهد تا کسی به راحتی مطلع نشود، در فلسفه وحشتناکی که ماکیاولی بیان می کند رهبر کشورهای مادی گرا جز به توصیه های او نباید عمل کنند.

وی اضافه کرد: اگر سربازان آمریکایی در کشورها با کمال خشونت عمل می کنند نباید تعجب کرد چون خوی دنیا طلبانه و قدرت طلبانه است، تربیت آمریکایی چنین اقتضایی دارد، مستکبر دیگران را تحقیر می کند تا از او تبعیت کنند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان این که از ویژگی های حقوق بشر آمریکایی فریب کاری است، گفت: بر این اساس هرکس حیله گر تر باشد نیرومندتر است، رسانه های فراوان، فضاهای مجازی و شبکه های ماهواره ای غرب از دستگاه های فریب است؛ سالی نیست که آمریکا در گوشه ای از جهان جنگی به پا نکند.

وی افزود: زبان حقوق بشر آمریکایی زبان زور است و منطق آن ها قدرت است نه این که منطق مذاکره و مفاهمه داشته باشند، ما باید مراقب باشیم و بدانیم که آن ها جز قدرت چیزی را دریافت نمی کنند، از این رو است که رهبر انقلاب همواره بر قدرتمندتر شدن ایران تأکید دارند.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به هفته قوه قضائیه و عملکرد این قوه اظهار داشت: قوه قضائیه مظهر اقتدار کشور و مبارزه با فساد است، قوه قضائیه پناه کسانی به شمار می رود که حقی از آن ها ضایع شده است، شأن و جایگاه دستگاه قضا بسیار مهم است و همه باید پاسدار آن باشند و حرمت احکام قضایی را به رسمیت بشناسند.

وی ادامه داد: اگر این جایگاه از داخل و خارج سست شد و مورد تخریب قرار گرفت همه آسیب می بینند، اگر اقتدار قوه قضایه شکسته شود آیا می تواند با قدرتمندان اقتصادی، کسانی که هزاران میلیارد ثروت داشته و قدرت سیاسی بالایی دارند مقابله کند؟

معاون فرهنگی دستگاه قضا با بیان این که قوه قضائیه قوی، مقتدر و مستقل می تواند با مفسدان مقابله کند، ابراز داشت: خوشبختانه در این دوره شاهد هستیم قوه قضائیه اقدامات بسیار خوبی انجام داده که به برکت حمایت های رهبر معظم انقلاب، اسقلال این قوه،  شجاعت و پاکدستی مسؤولان آن به ویژه رییس قوه است.

وی عنوان کرد: مقابله با فساد همواره به کام برخی خوش نمی آید و اعتراض می کنند، گاهی هم قوه قضائیه را تهدید می کنند که در کار دستگاه قضا اثری ندارد و عقب نشینی نمی کند، اقدامات لازم در همه پرونده ها صورت می گیرد و اطلاع رسانی زمانی انجام می شود که فرد محکوم شده باشد.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: اراده و مبارزه با فساد به صورت جدی در قوه قضائیه دنبال می شود و چپ  راست نمی شناسد، از این رو در برخی پرونده ها باید منتظر حکم نهایی بود و نباید عجله کرد، امنیت کشور محصول همکاری و وحدت ملی است که باید پاسداری شود.

وی اضافه کرد: معنای وحدت این نیست که کسی در برابر فساد سخنی نگوید و انتظار داشته باشند که متخلفان محاکمه نشوند، معنای وحدت این است با وجود این که در زمان انتخابات به ناحق مطالبی را علیه دستگاه قضا مطرح کردند اما رییس قوه قضائیه در جلسه مسؤولان عالی قضایی اعلام کرد که برای حفظ وحدت کسی چیزی نگوید.

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: این از ضعف های قوانین است که دستگاه ها باید چاره اندیشی کنند تا برای جمع آوری رأی سخنان نادرست و خلاف مطرح کنند؛ در سال گذشته کارهای مهمی در قوه قضائیه اتفاق افتاده است و افراد با کمترین امکانات و فشار کاری زیاد در حال فعالیت هستند.

وی افزود: این در حالی است که یک نماینده مجلس در زمان تصویب بودجه می گوید چرا قوه قضائیه باید توسعه داده شود، در پاسخ می گوییم اگر همه دستگاه ها و نهادها وظیفه خود را به خوبی انجام داده باشند نیازی به توسعه وجود ندارد، دستگاه های تربیتی باید به موقع تربیت کرده باشند و آموزش و پرورش باید فرزندان ملت را به درستی تربیت کنند.

حجت الاسلام صادقی اظهار داشت:  در سال 15 میلیون پرونده در دستگاه قضا وجود دارد که محصول کم کاری بخش های دیگری است که بیماری اخلاقی و اجتماعی تولید می کند، مسؤول تربیت جامعه قوه قضائیه نیست و این قوه یک شاخه از مسأله پیشگری از وقع جرم را بر عهده دارد، ده ها سازمان و نهاد رسمی و غیر رسمی در وقوع جرم مسؤول هستند.

وی ادامه داد: مردم گاهی حداقل های حقوقی را نمی دانند، از این رو باید آگاهی بخشی کرد، این بیماری ها تولید می شود و دستگاه قضایی موظف به درمان حقوقی و معنوی است، ما دوست نداریم بیماران زیاد شوند اما اگر بیماران زیاد شدند چه باید کرد؟ اگر در چنین وضعیتی بیمارستان نباشد حق مردم ضایع می شود./1323/

ارسال نظرات