۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۰۸۳۸۱
کارشناس مذهبی:

شناخت واقعی امام زمان وظیفه منتظران در عصر غیبت است

کارشناس مذهبی گفت:منتظر واقعی برای شناخت امام عصر باید به علمای آگاه مراجعه داشته باشد و صرفا قرائت دعای ندبه، آل یاسین یا مسجد جمکران رفتن کافی نیست.
انتظار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مروج کارشناس مسائل مذهبی امروز در برنامه عطر عاشقی که در شهرک اندیشه تهران برگزار شد، درباره حیات معنوی در عصر غیبت به سخنرانی پرداخت و گفت: از وظایف منتظران واقعی در عصر غیبت شناخت امام زمان(عج) است.

وی افزود: منتظر واقعی برای شناخت امام عصر باید به علمای آگاه مراجعه داشته باشد و صرفا قرائت دعای ندبه، آل یاسین یا مسجد جمکران رفتن کافی نیست.

حجت‌الاسلام مروج با اشاره روایتی از امام صادق(ع) عنوان کرد: حضرت فرمودند عصری می‌آید که در آن قائم غیبت طولانی خواهد داشت وظیفه منتظران واقعی این است که از علمای آگاه سوال کنند.

کارشناس مسائل مذهبی درباره رابطه عدم شناخت امام زمان(عج) با ضلالت بیان داشت: بر اساس روایات رسیده از ائمه معصومین(ع) اگر انسان نسبت به امام زمان خود معرفت و شناخت نداشته باشد به مرگ جاهلی خواهد مرد.

وی افزود: این معرفت نسبت به امام زمان شناخت شناسنامه‌ای نیست چراکه زمان امام حسین(ع) کسانی که او را به شهادت رساندند نسبت به نسب ایشان آگاهی داشتند که فرزند پیامبر(ص) است اما نسبت به جایگاه امام به عنوان ولی خدا آگاهی و معرفت لازم را نداشتند.

حجت‌الاسلام مروج درباره ارتباط حیات معنوی و شناخت امام زمان(عج) گفت: از نگاه اسلام حیات دنیوی مجازی و حیات معنوی زندگی حقیقی است؛ کسانی که نسبت به امام زمان(عج) شناخت و معرفت ندارند از حیات معنوی محروم هستند.

کارشناس مسائل مذهبی ابراز کرد: اینکه در روایات آمده که امام زمان(عج) زمین را بعد از مرگ آن احیا می‌کنند اشاره به حیات معنوی انسان‌ها دارد، امام با پیروزی و آشکار کردن حق به این هدف می‌رسند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: انتظار همچون نماز واجب یک عمل صالح است؛ خداوند حوائج دعاکنندگان برای تعجیل فرج امام زمان(عج) را برآورده کرده و گره از مشکلات آنان باز می‌کند.

حجت‌الاسلام مروج با استناد به روایتی از امام سجاد(ع) خاطرنشان کرد: کسانی که در عصر غیبت اهل عبادت و اعمال صالح هستند ارزش اعمالشان بیش زمان ظهور است؛ کسانی که قائل به امامت حضرت مهدی(عج) بوده و منتظر ظهور ایشان هستند آنها افضل بر هر زمان هستند./807/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات