۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۰۸۴۵۶
مدیرکل اوقاف لرستان عنوان کرد؛

ضرورت هدایت واقفان به سمت نیازهای جامعه/ وجود دو هزار و ۲۰۰ موقوفه در لرستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان بر ضرورت هدایت نیت واقفان به سمت نیازهای جامعه تأکید کرد و گفت: رشد و پیشرفت جامعه نیازمند مقابله با گسترش آسیبهای اجتماعی و ارتقای فرهنگ است.
وقف

حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در استان دو هزار و 200 موقوفه انتفاعی و منفعتی وجود دارد.

وی عنوان داشت: از مجموع این تعداد موقوفه 317 مورد موقوفه منفعتی هستند، درآمد این موقوفه ها بر اساس نیت واقف در زمینه های مختلف هزینه می شود.

مدیرکل اوقاف لرستان با تأکید بر ضرورت تقویت فرهنگ وقف در جامعه بیان داشت: مبلغان ما در زمینه های مختلف فعالیت خویش باید به تبیین و ترویج این مهم بپردازند.

وی با اشاره به فعالیت مبلغان به صورت مستمر در بقاع متبرکه استان لرستان خاطرنشان کرد: مهم ترین عامل موفقیت فعالیت تبلیغی مبلغان اولویت بندی فعالیتهای تبلیغی است.

حجت الاسلام خاکباز عنوان داشت: مبلغان با نهادینه سازی ارزشها و بصیرت بخشی به آحاد مردم به ویژه نسل جوان باید نتیجه فعالیت تبلیغی خود را در جامعه روشن سازند.

وی با بیان اینکه تبلیغ در زمینه وقف و احیا این فرهنگ از محورهای مهم  اصلی فعالیت تبلیغی مبلغان در بقاع متبرکه است، خاطرنشان کرد: مبلغان باید واقفان را به سمت نیازهای جامعه هدایت کنند.

مدیرکل اوقاف لرستان ترویج و تبیین فرهنگ وقف را لازمه رشد اخلاقی و اجتماعی جامعه و کاهش آسیبهای اجتماعی دانست و افزود: باید نیات واقفان را به سمت این نیازها هدایت کرد.

وی در ادامه با اشاره به نخستین مجتمع مذهبی تجاری وقفی کشور در شش طبقه در شهرستان بروجرد افزود: این مجتمع وقفی با نخستین پارکینگ مکانیزه در سال 92 احداث شده است.

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به اینکه در مجتمع مذهبی تجاری وقفی در بروجرد برای 40 خانوار اشتغال زایی شده است، گفت: این مجتمع تجاری مذهبی با هدف اجرای فعالیتهای فرهنگی راه اندازی شده است./9459/ت۳۰۲/ج۱

 

ارسال نظرات