۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۰۸۶۶۸
مدیر مدرسه علمیه فاطمیه کارون:

بخشی از جامعه زنان با وظایف ذاتی‌ خود آشنا نیستند

خانم رویوران با بیان اینکه تربیت نادرست خانوادگی از عوامل اصلی فراموشی هویت زنانه است، گفت: بسیاری از مادران علت عدم تربیت دخترانشان براساس سبک زندگی اسلامی را عدم درک و فهم مسائل اسلامی در سنین پایین توجیه می کنند.
سبک زندگی

خانم رویوران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه زن در مرحله اول انسان و همچون مردان برخوردار از حقوق است، خاطرنشان ساخت: زن و مرد از نفس واحده ای خلق شده اند و در عین حال هر کدام وظایفی دارند که قابل ادغام و انجام از سوی دیگری نیست.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه کارون با بیان اینکه مرد و زن براساس وظایف از پیش تعیین شده آفریده شده اند، اظهار داشت: حساسیت زنان به خاطر وظیفه خطیر مادر بودن و تربیت صحیح فرزندان است و از آنجا که تربیت نیازمند مکانی آرام و به دور از تنش و صبر و حوصله فراوان است؛ بنابراین سفارش های صورت گرفته مبنی بر حضور بانوان در محیط خانه برای چنین مقصودی صورت می گیرد.

این مقام مسؤول صبر و تحمل و حساسیت زنان را با وظیفه مادری و همسرداری در ارتباط دانست و افزود: اسلام مخالفتی با اشتغال بانوان در کنار تربیت فرزند و همسرداری ندارد؛ اما شغلی را خواهان است که احساس مادری و همسرداری را از زن نگیرد در حالی که بسیاری از شغل ها، خشن و با روحیات و احساسات زنان سازگاری ندارند.

رویوران عنوان داشت: نبودآگاهی از هویت اصیل و فلسفه آفرینش زن در کنار تربیت نادرست خانوادگی در زمان کنونی سبب شده است تا بسیاری از دختران ما از وظایف اصلی خود همچون همسرداری و تربیت فرزند غفلت کنند و بسیاری از مادران علت عدم تربیت دخترانشان براساس سبک زندگی اسلامی را عدم درک و فهم مسائل اسلامی در سنین پایین توجیه می کنند.

 وی غفلت مادران از وظایف و هویت زنانه را عامل دیگری در ناآگاهی دختران از وظایف زنانگی برشمرد و گفت: اینکه رفتار و پوشش ظاهری بسیاری از دختران پس از ادواج تغییر پیدا می کند نتیجه عدم شناخت و تفسیر نادرست معیارها و شعارها است؛ از جمله اینکه به غلط تغییر ظاهر پوششی را آزادی قلمداد می کنند حال آنکه آزادی عدم تجاوز به حریم دیگران و عدم ضربه زدن به حریم خصوصی دیگران تلقی می شود.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه کارون با بیان اینکه دختران باید از کودکی در سبک زندگی اسلامی شکل گرفته و سپس در این باره آگاهی یابند، تصریح کرد: آموزه های اسلامی از نخستین علائم ظهور بلوغ باید رعایت شود و رعایت آنها مستلزم آشنایی و عادت دادن فرزندان با چنین آموزه هایی از کودکی است؛ چنان که در احادیث نبوی به عادت دادن فرزندان برای ادای واجبات شرعی سفارش شده است تا در بزرگسالی به فلسفه چنین احکامی آگاهی یابند.

این مقام مسؤول عادت دادن فرزندان به واجبات شرعی و فضائل اخلاقی را از کودکی خواستار شد و گفت: بسیاری از خانواده ها معترف اند که عدم محدودیت بندی و آزاد گذاشتن فرزندان در انتخاب روش زندگی اشتباهی بسیار بزرگ است؛ چرا که برخی به مواد مخدر، فساد، لجبازی، عدم احترام به والدین و ... گرایش یافته اند.

خانم رویوران تصریح کرد: تربیت در خانواده مهم‌ترین عامل در معرفی هویت زنان و آشنایی دختران با وظایف ذاتی است و در این باره آموزش و پرورش، مراکز علمی، نهادها و ارگان ها کمک نمایند تا شاهد کاهش بزهکاری و بداخلاقی در جامعه باشیم؛ البته حمایت و تقویت خانواده در این باره بسیار ضروری خواهد بود./9456/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات