۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۵۰۸۶۷۵
امام جمعه ایلام:

لازمه طلبگی توجه به امر خدا و اهل‌بیت است

امام جمعه ایلام با بیان این که لازمه طلبگی توجه به امر خدا و اهل‌بیت(ع) است، گفت: که اگر یک طلبه تقوای الهی را رعایت نکند، هیچ‌گاه نخواهد توانست تاثیر مثبتی روی دیگران داشته باشد.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ایلام اظهار داشت: اگر جوانی در مسیر طلبگی قدم نهاد، خداوند متعال هم دنیا و هم آخرت آن را تضمین کرده و ان شاءالله اگر با نیت خالص در این مسیر گام بردارد، موفق و سربلند خواهد شد.

وی افزود: شما سربازان امام زمان(عج) باید از آغاز طلبگی کلام نورانی ائمه معصومین(ع) را در همه ابعاد و موضوعات را نصب العین خود در امور زندگی و تحصیلی قرار دهید و به تهذیب نفس بپردازید.

امام جمعه ایلام با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: به فرموده امام صادق(ع) اهل علم سه دسته اند، گروهی برای سفسطه درس می خوانند، عده ای برای خدعه و برتری جویی که این نوع درس خواندن بسیار خطرناک است و گروهی دیگر برای فهمیدن درس می خوانند چرا که می خواهند قرآن را بفهمند.

این مدرس حوزه خاطرنشان کرد: از آنجا که قرآن وصیت خدا است و وظیفه ما مسلمانان این است که به فهم و درک وصیت خدا دست یابیم، برای فهمیدن قرآن، طلاب باید وقت بگذارند، هر روز قرآن بخوانند و نورانیت این کلام الهی را در زندگی شان ایجاد کنند، یک دور تفسیر قرآن یکی از کارهایی است که باید در رأس فعالیت های طلاب قرار گیرد و این مسأله بهتر است به صورت یادگیری تفسیر موضوعی باشد و هر  طلبه ای راجع به واجبات دین بتواند سوره ای از قرآن را بیاورد و تفسیر کند.

وی به بیان خصوصیات طلبه واقعی پرداخت و تصریح کرد: طلبه واقعی در هدف فهمیدن تحصیل که همان فهم و درک قرآن است، تعریف می شود. اهل علم، افرادی هستند که به دنبال لهو و لعب نمی روند و دارای یک نوع خشوع و تواضع در برابر خداوند هستند.

نماینده ولی فقیه در ایلام با بیان اینکه مسیر طلبگی امتیازات ویژه‌ای دارد، تاکید کرد: توفیق هدایت، گام برداشتن در مسیر تعالی و رسالت هدایت مردم از جمله این امتیازات است که باید شاکر آنها باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان خاطرنشان کرد: لازمه طلبگی توجه به امر خدا و اهل‌بیت(ع) است. به‌گونه‌ای که اگر یک طلبه تقوای الهی را رعایت نکند، هیچ‌گاه نخواهد توانست تاثیر مثبتی روی دیگران داشته باشد. اگر هدفتان سربازی امام عصر(عج) و خدمتگزاری به دین خدا نباشد، نخواهید توانست قدمی از قدم در این مسیر با برکت بردارید چراکه توفیق این مسیر به هرکسی داده نمی‌شود. به همین دلیل نیت پاک داشتن، جزء لاینفک آغاز مسیر طلبگی است./۸۷۹/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات