۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۵۰۸۷۴۳
استادیار حقوق دانشگاه جامع امام حسین:

شکست آمریکا در عراق جهان را از نظام تک قطبی نجات داد

استادیار حقوق دانشگاه جامع امام حسین(ع) با تاکید براینکه آمریکا در عراق از ایران شکست خورد، گفت: شکست آمریکا در عراق جهان را از نظام تک قطبی نجات داد.
صلاحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سهراب صلاحی استادیار حقوق دانشگاه جامع امام حسین(ع)، امروز در کنفرانس بین المللی ایالات متحده حقوق بشر و گفتمان سلطه که در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: آمریکایی ها بعد شکست عراق از ایران به این نتیجه رسیدند که باید خودشان مستقیم منافع خود را در خاورمیانه تامین کنند.

وی افزود: آمریکایی ها برای اینکه خود و اسرائیل قدرت برتر جهان باشند به دنبال مهار قدرت های دیگر از جمله ایران در غرب آسیا هستند.

صلاحی اظهار داشت: آمریکایی ها برای سلطه بر ایران تصمیم گرفتند ابتدا عراق را اشغال کنند، چرا که عراق بر دریای نفتی قرار داشته منافع انرژی آنها رانیز تامین می کرد.

استادیار حقوق دانشگاه جامع امام حسین(ع) عنوان کرد: بعد حمله به عراق هدف آمریکایی ها تجزیه سوریه، ایران و روسیه بود، روسیه از این برنامه محرمانه اطلاع پیدا کرد به همین علت در کنار ایران و علیه آمریکا قرار گرفت.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه تمدن اسلامی با محوریت ایران در حال خیزش است آمریکا به بهانه حقوق بشر دنبال تقویت هر نوع گسل موجود در بین این تمدن است.


صلاحی در ادامه عنوان کرد: آمریکا در عراق از ایران شکست خورد در منطقه کشور سوریه و حماس نیز با حمایت ایران آمریکا و اسرائیل را شکست دادند، شکست آمریکا در عراق جهان را از نظام تک قطبی نجات داد؛ دنیا در آینده خواهد فهمید که رهبر جمهوری اسلامی ایران چه خدمتی به دموکراسی کرده است./۸۰۷/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات