۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۵۰۸۷۹۲
استاد دانشگاه:

هدف حقوق بشر آمریکایی جلوگیری از تحول جهان اسلام است

استاد دانشگاه گفت: نظام حقوق بشر آمریکایی با هدف سلطه فرهنگ غربی بر جوامع و جلوگیری از تحول جهان به وسیله اسلام ایجاد شده است.
سقای بی ریا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حکیمه سقای بی‌ریا استاد دانشگاه امروز در کنفرانس بین المللی «ایالات متحده حقوق بشر و گفتمان سلطه» که در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: امروز وضعیت حقوق بشر در جهان خوشایند نیست کشورهایی که خود ناقض حقوق بشر هستند بر کشورمان ایران فشار می‌آورند.

وی افزود: بعد از جنگ جهانی دوم چون آمریکا در جایگاه قدرت قرار گرفت خود را منادی آزادی معرفی کرد اما اگر همین آزادی به ضرر اسرائیل یا منافع نفتی آمریکا باشد آن را نقض می‌کند.

این فعال حقوق بشر با بیان اینکه آمریکا خود را استثنا از ناقض حقوق بشر می‌داند، عنوان کرد: آمریکا با سه روش خود را از حقوق بین‎الملل استثنا کرده است نخست اینکه کنوانسیون ها را امضا کرده اما آنها را تصویب نمی‌کند، در صورت تصویب برای آن شرط و تبصره های مختلف برای بی اثر شدن قرار می‌دهد و در نهایت کاری می‌کند که نظام حقوق بشر در آمریکا قابلیت اجرایی شدن نداشته باشد.

سقای بی ریا با بیان اینکه نقض حقوق بشر در آمریکا بر کسی پوشیده نیست، بیان داشت: علت اینکه نظام حقوق بشر از سوی آمریکا ایجاد شد برای سلطه فرهنگی بر دنیا و کنترل تحول جهان بوده است که گفتمان غربی را به جوامع بشری تحمیل کند.

وی افزود: در کنوانسیون های مختلف حقوق مدنی به صورت شفاف و کنوانسیون های اجتماعی به صورت مبهم مطرح می شود که قدرت های جهانی با برخورداری از ابزارهای قدرت بر سایر ملت ها تحکم و مداخله داشته باشند.

استاد دانشگاه درباره راهکار مقابله با حقوق بشر نظام سلطه؛ خاطرنشان کرد: به این منظور تحول در گفتمان لازم است کما اینکه رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که باید با حقوق بشر آمریکایی مواجه گفتمانی داشته باشیم یا امام راحل فرمودند همه بدبختی ما از همین حقوق بشری است که نظام سلطه آن را طراحی کرده است./807/پ۲۰۳/ج۱

ارسال نظرات