۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۰۸۸۵۹

طرح تابستانی نشاط معنوی در بقاع متبرکه آذربایجان غربی برگزار می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از برگزاری طرح تابستانی نشاط معنوی در۱۲ امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.
حجت الاسلام میرزایی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف آذربایجان غربی

حجت الاسلام میرزایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، از برگزاری طرح تابستانی نشاط معنوی در بقاع متبرکه استان خبر داد و افزود: این طرح با هدف غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان همزمان با سراسر کشور از نیمه دوم تیرماه تا 26 مردادماه برگزار می شود.

وی عمل به مطالبات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را از دیگر اهداف برگزاری طرح نشاط معنوی در آستان مقدس بقاع متبرکه اعلام کرد و گفت: استفاده حداکثری از برنامه های آموزشی، فرهنگی در فضای معنوی بقاع متبرکه مهمترین هدف از اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی در جوار امامزادگان است.

حجت الاسلام میرزایی گفت: 12 بقعه متبرکه امامزادگان در شهرهای ارومیه، سلماس، خوی، میاندوآب و چایپاره در قالب طرح نشاط معنوی میزبان نوجوانان و جوانان خواهد بود.

وی گفت: امامزادگان غریب حسن، محمد و ابراهیم و سراج الدین ارومیه، امامزادگان سید بهلول، میرهادی، سید تاج الدین و بقعه شیخ نوایی خوی، امامزادگان برگشاد و سید محمد اهرنجان سلماس و زیارتگاه حضرت عباس و امامزاده تاج الدین علی میاندوآب و تکیه حضرت ابوالفضل چایپاره از جمله مکان های مجری طرح نشاط معنوی در آذربایجان غربی است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های ورزشی، تفریحی، کلاس های انس با قرآن، آشنایی با امام زادگان،کلاسهای تصحیح قرائت قرآن و مسابقات بین دانش آموزی از جمله برنامه های طرح نشاط معنوی است.

حجت الاسلام میرزایی به دعوت از 20 مبلغ غیر بومی برای فعالیت تبلیغی در طرح نشاط معنوی خبر داد و گفت: برپایی نماز ظهر و عصر و پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره و برگزاری کلاس های قرآنی و مذهبی از فعالیت های مبلغان در قالب خیمه های معرفت خواهد بود.

گفتنی است، طرح نشاط معنوی همزمان با سراسر کشور از 15 تیرماه تا 26 مرداد ماه به مدت 45 روز در جوار مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان آذربایجان غربی برگزار می شود.

علاقه مندان به حضور در کلاس های طرح نشاط معنوی تا 15 تیرماه فرصت دارند با مراجعه به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستانها و یا دفاتر فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه مجری طرح نسبت به نام نویسی اقدام کنند./936/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات