۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۰۸۸۹۵
حجت الاسلام حسینی خبر داد؛

اجرای طرح نشاط معنوی برای گروه سنی ٧ تا ١٨ سال/ تشریح برنامه های اوقاف تهران در ایام تابستان

معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف تهران گفت: طرح نشاط معنوی امسال برخلاف سال گذشته برای گروه سنی ٧ تا ١٨ سال برگزار می شود.
اوقاف و امور خیریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم حسینی، معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف تهران در نشست خبری كه ظهر امروز در امامزاده داوود(ع) برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع، اظهار داشت: همین تخریب نشان از مظلومیت بقاع متبركه دارد، همین موضوع نشان می دهد كه بقاع متبركه یك از دژهای محكم در مقابل جنگ نرم است و در واقع از طریق همین پایگاه ها می توان شبیخون فرهنگی را مدیریت كرد.

وی ادامه داد: متوسل شدن به ائمه، امامزادگان و بقاع متبركه می توان كارهای پیش رو را با كیفیت بالاتری انجام داد، البته در این میان نكته مهم این است ما باید در امامزادگان شان آن امامزاده و زائران را نیز حفظ كنیم.

معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف تهران با اشاره به طرح نشاط معنوی تاكید كرد: سال پیش ١٢ هزار نفر در این طرح ثبت نامی داشته ایم كه ٦٥ درصد از میان خانم ها و ٣٥ درصد از آقایان بوده است، امسال برخلاف سال گذشته گروه سنی ثبت نام از ٧ تا ١٨ سال مدنظر قرار داده ایم و این در حالی است كه سال پیش گروه سنی تا ٢٠ سال بوده است.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: در طرح نشاط معنوی كلاس های دینی، ورزشی، احكام، پاسخگویی به شبهات، كلاس قرآن و... مدنظر قرار گرفته است، در این میان خیمه معرفت را برای امامزادهایی كه زائران موقتی دارند برپا می شود، لازم به ذكر است كه ٩٣ امامزاده و بقعه متبركه در استان تهران طرح نشاط معنوی را برگزار می كنند.

وی افزود: در طرح نشاط معنوی بحث اردوی نشاط معنوی را خواهیم داشت، در واقع حداقل یك اردو در طرح و سه اردو در امتداد آن باید برگزار شود، در این میان می توان اردو حرم تا حرم را هم برگزار كرد.

معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف تهران با بیان اینكه پرداختن ویژه به خود خانواده اوقاف در راس برنامه های ما است خاطرنشان كرد: توجه به داخل خانواده اوقاف بسیار كم بوده است، برنامه های ما برای خارج از مجموعه زیاد است اما برنامه های قرآنی، فرهنگی و خانوادگی برای بیرون از سازمان انجام می دهیم اما برای داخل این سازمان این امر انجام نشده است، تقریبا همه ادارات اردوهایی برای سازمان خود برپا می كنند، برنامه ی فرهنگی، همسر داری و خانواده باید از سوی سازمان اوقاف هم انجام شود.

حجت الاسلام حسینی ابراز داشت: استفاده از روحانیون در طرح های مختلف با محدودیت در سایر استان ها مواجه است اما در تهران این مشكل وجود ندارد، البته ما بیشتر به دنبال استفاده از روحانیون بومی هستیم كه این امر در تهران ناقص انجام شده است، روحانیون هم به دو بخش تقسیم می شوند، ابتدا روحانیونی كه مستقر در بقاع متبركه برای اقامه نماز جماعت هستند و گروه دیگر روحانیونی هستند كه برای مراسمات و سخنرانی دعوت می شوند، از این رو برای این افراد افراد باید دوره های آموزش مبلغین در تهران برگزار شود، در این میان اساتید و دروس را اعزام مبلغ سازمان انجام می دهد و ما تنها موظف به معرفی آنها هستیم، این امر اجباری است و افراد باید آموزش لازم را ببینند.

وی با اشاره به  طرح رنگ خدا تصریح كرد: این طرح برگزاری كلاس های تعالی خانواده است، مقدمه این كار معرفی سر فصل و كتاب ها است، با این وجود اساتید رشته های مختلف معرفی شده است، در این طرح باید از بین خواهران كه حداقل شرایط را داشته باشند استفاده شود، شرایط ثبت نام هم همچون شرایط سنی، مدرك حداقلی حوزه و متاهل بودن بانوان است و در هر امامزاده حداقل چهار مربی باید حضور داشته باشد.

معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف تهران بیان كرد: خوشبختانه در تهران در طرح رنگ خدا جلوتر از سایر استان ها هستیم زیرا در گذشته اعزام مبلغ داشته ایم، البته نباید این نكته را فراموش كرد كه در این دوره فقط خانم ها برای آموزش می توانند شركت كنند و این كار دلیل دارد زیرا خانم ها بیشتر در بقاع متبركه حضور دارند و همچنین طرح برای آموزش خانواده و سبك زندگی است و از این رو برای خانم ها مدنظر قرار گرفته است و در آینده برای آقایان و جوانان هم خواهیم داشت.

حجت الاسلام حسینی در مورد دیگر طرح های سازمان اوقاف تهران در آینده عنوان كرد: ما طرحی را دهه كرامت امسال خواهیم داشت كه با مشاركت شهرداری این كار را انجام خواهیم داد، در این طرح حتما در بقاع متبركه و امامزادگان باید آثار هنری اكران شود، این  طرح یك كار هنری از سوی سازمان اوقاف و شهرداری است كه به صورت آثار هنری در سطح شهر، مساجد، بقاع متبركه و امامزادگان باید رونمایی شود.

وی در مورد طرح دهه كرامت ادامه داد: سال گذشته برای دهه كرامت یك جهش خوب داشتیم، امسال هم نه تنها نباید در حد سل پیش باشیم بلكه باید رشد بیشتری هم را داشته باشیم، امسال توقع داریم باتوجه به روایات امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بورشور و مسابقاتی برگزار شود، در روز میلاد حتما با نگاه ویژه به مدفن یكی از خانم های ذریه اهل بیت(ع)  باید با یك نگاه ویژه برنامه شاخص با حضور سخنرانان و مداحان جشن برپا شود.

معاونت فرهنگی و اجتماعی با گلایه از عدم تكمیل گزارشات برنتمه های بقاع متبركه و امامزادگان گفت: ورود اطلاعات در سامانه اوقاف تا به امروز ضعیف بوده و تقاضا داریم گزارشات به طور كامل در سامانه ثبت شود تا ارزیابی لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام حسینی در پایان در مورد بحث استخدام خدام، گفت: در بحث خادم متأسفانه برخی بدون اجازه خادم را استخدام می كنند و این امر بدون اطلاع رسانی با ما سبب رد حكم و قرارداد طرف خواهد شد، در واقع بحث خادم باید دقیق و اطلاعات و تحقیق لازم صورت گیرد./٨١٦/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات