۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۰۸۹۴۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

احداث پروژه نمایشگاه و یادمان عملیات بدر در تبریز، تکذیب بازداشت فعالان فرهنگی و مدنی آذربایجان و کسب رتبه برتر دانشگاه تبریز در میان دانشگاه های مطرح جهان از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، صادق نجفی، شهردار تبریز از پروژه احداث نمایشگاه و یادمان عملیات بدر بازدید کرده و در جریان طرح کلی و روند اجرایی آن قرار گرفت و اظهار داشت: طرح مشارکتی نمایشگاه و یادمان عملیات بدر با همکاری سازمان بسیج شهرداری تبریز و سپاه عاشورا، در نزدیکی مرکز فرماندهی این مجموعه در نظر گرفته‌شده است.

نجفی اضافه کرد: با اجرای این طرح، فضای معنوی جبهه‌های نبرد با طراحی مقیاسی از عملیات  بدر، به صورت یک نمایشگاه و یادمان دایمی، در دسترس مراجعان قرار خواهد داشت. نمایشگاه‌های دفاع مقدس، در صورت نزدیکی به شرایط ویژه سال‌های جنگ و بهره‌مندی از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های پیشکسوتان دفاع‌مقدس، نقش جذاب و تاثیرگذار برای نسل جدید خواهد داشت.

گفتنی است، طرح نمایشگاه و یادمان شهید باکری، با هدف معرفی عملیات بدر و نحوه شهادت سردار شهید مهدی باکری در نزدیکی ساختمان سپاه عاشورا در نظر گرفته شده و در اجرای آن، بهره‌گیری از عناصر واقعی جبهه‌های نبرد از قبیل نیزار، سنگر، قایق، موتور فرماندهی، اسکله شناور، مناطق آبی و باتلاقی و سایر المان‌های میدانی، پیش‌بینی شده است.

مجلس از لایحه اختصاص تامین اجتماعی به همه مردم استقبال می کند

عبدالرضا عزیزی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس امروز در همایش منطقه ای سالمندی جمعیت در تبریز با بیان اینکه همه مردم باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشند، گفت: اگر دولت چنین لایحه ای به مجلس ارائه کند، از آن استقبال می کنیم.

بوی با تاکید بر اینکه مردم نباید دغدغه آینده داشته باشند، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون دولت مکلف به ارائه خدمات حمایتی از جمله تامین اجتماعی به تمامی مردم است. البته خدمات بیمه سلامت در کشور قابل توجه است و در زمینه تامین اجتماعی هم کارهای خوبی انجام شده، ولی با وضعیت ایده آل فاصله داریم.

عزیزی با اعلام اینکه در زمان حاضر 97 درصد هزینه خدمات بیمارستانی در روستاها و 94 درصد این خدمات در شهرها توسط دولت پرداخت می شود، گفت: 10 درصد از درامدهای یارانه ای برای اجرای طرح تحول سلامت اختصاص یافته است.

بازداشت فعالان فرهنگی و مدنی آذربایجان تکذیب شد

به دنبال انتشار شایعه دستگیری تعدادی از فعالان فرهنگی و مدنی آذربایجان توسط اداره کل اطلاعات در سایت ها و کانال های معاند، با پیگیری های انجام یافته هر گونه دستگیری توسط اداره کل در این رابطه در تبریز تکذیب شد.

این سایت‌های معاند مدعی شده بودند عاشیق غفار ابراهیمی روز شنبه توسط اداره اطلاعات تبریز احضار و بازداشت شده است و  در حال حاضر در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز محبوس است.

پنج شنبه ۹ تیر به مناسبت سالروز بابک شب شعر توسط انجمن ادبی در سردرود با حضور تعدادی  از فعالان  فرهنگی و هنری در سردرود برگزار شده بود.

دانشگاه تبریز در میان دانشگاه های برتر جهان قرار گرفت

محمدرضا پورمحمدی، رئیس دانشگاه تبریز گفت: بر اساس رتبه‌بندی موضوعی شانگ‌های در سال ۲۰۱۷، دانشگاه تبریز در چهار رشته مهندسی در میان دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی شانگ‌های در پنج حوزه علوم طبیعی، مهندسی، علوم زیستی، پزشکی و علوم اجتماعی که هر کدام نیز دارای زیرشاخه‌های متعددی هستند، به رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان می‌پردازد، اظهار داشت: بر اساس این رتبه‌بندی دانشگاه تبریز در رشته مهندسی در چهار حوزه منابع آب، مهندسی متالورژی، مهندسی برق و الکترونیک و مهندسی عمران در جمع دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: طبق گزارش مؤسسه رتبه‌بندی شانگهای در سال ۲۰۱۷ این دانشگاه در بخش منابع آب با قرار گرفتن در رده ۱۰۱-۱۵۰ جهان، پس از دانشگاه تهران در جایگاه دوم دانشگاه های دولتی قرار گرفته است.

پورمحمدی در ادامه با بیان اینکه در این رتبه بندی دانشگاه تبریز در حوزه مهندسی عمران نیز در رده ۲۰۱-۳۰۰ دنیا را به دست آورده است، تصریح کرد: در حوزه مهندسی برق و الکترونیک هم دانشگاه تبریز در بین دانشگاه های جهان رده ۴۰۱-۵۰۰ را کسب کرده است.

همین گزارش حاکی است، در رتبه‌بندی شانگ‌های ۹ دانشگاه دولتی ایران شامل چهار دانشگاه جامع تهران، تبریز، تربیت مدرس، فردوسی مشهد و پنج دانشگاه صنعتی شامل دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران و نوشیروانی بابل حضور دارند./935/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات