۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۵۰۸۹۶۰
عضو شورای حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

سست کردن بنیان خانواده و ترویج تجردگرایی هدف اصلی شبکه های ماهواره ای

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که همه فعالیت های فرهنگی و دینی باید در محور خانواده صورت پذیرد، گفت: امروز شبکه های ماهواره ای و فیلم های غیراخلاقی آن در پی از بین بردن کانون گرم خانواده و ترویج تجردگرایی هستند.
حجت الاسلام محمدی لائینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار طرح اوقاف و فراغت شهرستان نکا با مهم ارزیابی کردن مسأله اوقات فراغت بر ضرورت برنامه ریزی و ساماندهی برنامه های دینی و فرهنگی در ایام تعطیلات تابستان تأکید کرد.

وی با بیان این که متأسفانه در برخی مواقع به دلیل عدم برنامه ریزی برای نوجوانان و جوانان در ایام تعطیلات شاده گسترش برخی ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی در جامعه هستیم، افزود: اگر برنامه های فرهنگی و دینی از یک هدفگذاری صحیح و مناسبی برخوردار باشد به حتم از هر گونه معضل اجتماعی کاسته خواهد شد.

امام جمعه نکا با اشاره به این که امروز شاهد موج عظیمی از معضلات و مشکلات فرهنگی در جامعه هستیم، تصریح کرد: دشمنان برای تضعیف دین و ارزش های اسلامی و انقلابی از هر روزنه ای برای ضربه زدن استفاده می کند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که یکی از بهترین راه های مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان ترویج دین و مبانی فرهنگی و انقلابی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان است، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم نسخه ای غیر از مبانی دینی و انقلابی ما مورد استفاده نسل جوان جامعه قرار گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز فرهنگ منحرف غرب هویت دینی نسل جوان جامعه ما را تهدید می کند، تصریح کرد: یکی از مهم ترین اهداف نظام سلطه از بین بردن هویت دینی و انقلابی نسل جوان جامعه است.

امام جمعه نکا با بیان این که ترویج انقلابی گری امروز مهم ترین نیاز کشورمان برای ایستادگی و مقابله با توطئه های دشمنان است، خاطرنشان کرد: امروز مهم ترین نیاز کشور برای مقابله با هجمه های سازمان یافته فرهنگی بدخواهان انقلاب اسلامی، ترویج افکار انقلابی است.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به این که متأسفانه در برخی مواقع به دلیل بی توجهی مسؤولان نسبت به نسل جوان شاهد خسارت های سنگینی به جامعه هستیم، بیان داشت: توجه به نسل جوان و رفع دغدغه ها و مشکلات آنها باید یکی از مهم ترین اولویت برنامه های مسؤولان کشورمان باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان می دانند که برای تضعیف انقلاب اسلامی در ابتدا باید نسل جوان جامعه به عنوان سرمایه ها و آینده سازان کشور را درگیر مسائل حاشیه ای کند، خاطرنشان کرد: هر چه برای نسل جوان به عنوان آینده سازان این کشور سرمایه گذاری کنیم باز هم کم است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید نسل جوان را به حال خود رها کنیم، تصریح کرد: بی توجهی به نسل جوان جامعه موجب نفوذ دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی در میان این نسل اثرگذار جامعه خواهد شد که عواقب سنگینی برای کشورمان خواهد داشت.

حجت الاسلام محمدی لائینی با تأکید براین که امروز همه برنامه های دشمنان بر روی نسل جوان جامعه متمرکز شده است، خاطرنشان کرد: دشمن می داند برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی باید نسل جوان را از درون تهی و بی هویت کند و به همین دلیل همه توان و سرمایه خود را در این راستا به کار گرفته است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه در برخی مواقع شاهد بی توجهی مسؤولان نسبت به مسائل فرهنگی جامعه هستیم، تصریح کرد: فرهنگ جز مسائل بنیادین و اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و نباید نسبت به آن بی توجهی شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نیازمند یک استراتژی مشخصی در مسائل فرهنگی کشور هستیم، خاطرنشان کرد: موازی کاری در اجرای برنامه های فرهنگی و نداشتن یک راهبرد مشخص می تواند اثرات نامطلوبی برای کشورمان داشته باشد.

امام جمعه نکا با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه اسلام و انقلاب، تصریح کرد: امروز مقابله با تهاجم فرهنگی جبهه استکبار باید مهم ترین رویکرد مسؤولان فرهنگی کشورمان باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه کم توجهی مسؤولان نسبت به هشدارهای مقام معظم رهبری نسبت به تهاجم فرهنگی دشمن خسارت های سنگینی به کشورمان زده است، خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان نسبت به هجمه های فرهنگی دشمنان دغدغه بیشتری داشتند و اقدامات عملی اثرگذارتری انجام می دادند امروز شاهد برخی معضلات و ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی نبودیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به این که مقام معظم رهبری مدتی است که نسبت به نفوذ فرهنگی دشمن هشدارهای لازم را به مسؤولان دادند، خاطرنشان کرد: اما متأسفانه باز هم برخی از مسؤولان این هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را نادیده می گیرند و بی توجه هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در جنگ فرهنگی تنها حالت تدافعی کافی نیست بلکه باید با اجرای برنامه های مؤثر دینی و فرهنگی حالت تهاجمی نسبت به دشمنان داشته باشیم، تصریح کرد: اگر بخواهیم در برابر هجمه های گسترده دشمنان اقدام اثرگذاری انجام ندهیم به حتم دشمنان به اهداف و برنامه های خود دست خواهند یافت.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز همه ما در میدان مبارزه و جنگ با جبهه کفر قرار داریم، بیان داشت: اگر در این میدان نبرد سست و ضعیف عمل کنیم به حتم شکست خورده میدان خواهیم بود.

امام جمعه نکا با بیان این که امروز دشمن برای از بین بردن دین و ارزش های اسلامی با همه توان خود وارد میدان مبارزه شده است، تصریح کرد: همه بخش های فرهنگی کشور نیز باید با سرلوحه قرار دادن دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت تحقق آن گام بردارند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که کار فرهنگی از کار نظامی و اقتصادی هم مهم تر است، خاطرنشان کرد: دولت باید در برنامه ریزی های خود توجه به مسائل فرهنگی را جزء اولویت های نخست خود قرار دهد.

امام جمعه نکا در ادامه سخنان خود به نقش مهم خانواده به عنوان رکن تعلیم و تربیت نسل آینده کشورمان اشاره کرد و با بیان این که امروز سست کردن پایه های نظام خانواده یکی از مهم ترین برنامه های نظام سلطه است، تصریح کرد: دشمنان با گسترش شبکه های ماهواره ای، ترویج فرهنگ غرب و سبک زندگی غربی تلاش دارد تا پایه های خانواده ایرانی اسلامی را سست و متزلزل کند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که اگر خانواده سالم و هوشیار باشد، ​نسل جوان و آینده ما سالم می ماند، ادامه داد: باید مراقب باشیم تا خدای ناکرده اصل خانواده در کشورمان دچار تزلزل نشود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که خانواده های ایرانی باید با مسجد، هیأت های مذهبی و محافل دینی پیوند بخورد، تصریح کرد: متأسفانه امروز دشمنان تلاش می کنند خانواده در کشورمان را درگیر برخی مسائل حاشیه غیر سودمند کنند که منافع آنها را در پی خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که همه فعالیت های فرهنگی و دینی باید در محور خانواده صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: امروز شبکه های ماهواره ای و فیلم های غیر اخلاقی آن در پی از بین بردن کانون گرم خانواده و ترویج تجرد گرایی هستند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز باید متولیان فرهنگی با برنامه ریزی اصولی درجهت پر کردن وقت نسل جوان از نظر فرهنگی و تفریحی اقدام کنند، ادامه داد: اگر اوقات فراغت یک جوان و نوجوان ایرانی پر باشد به حتم به دنبال مسائل حاشیه ای نخواهد رفت./۱۳۱۷/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات