۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۵۰۸۹۶۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خبر داد؛

فعالیت ۱۳۷ مؤسسه قرآنی در آذربایجان غربی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از فعالیت ۱۳۷ مؤسسه قرآنی در سطح استان خبر داد.
مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی

حجت الاسلام محمد داداش زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه به تشریح برنامه های قرآنی این اداره کل در سالجاری پرداخت و  افزود: اجرای طرح قرآن در 30 مسجد برای 500 نفر همزمان با اعتکاف ، طرح با قرآن در ماه مبارک رمضان به صورت جمع خوانی در 13 شهرستان و در ارومیه در 10 مکان، تجلیل از حافظ بین‌المللی زینب محمد نژاد و برگزاری جشن شکوفه‌های قرآن قبل از ماه مهمانی خدا از برنامه های قرآنی اجرا شده در سه ماهه نخست سال جاری است.

وی اجرای طرح قرآنی 1451 با محوریت حفظ سوره واقعه و ملک به تعداد 2 هزار و 200 نفر، توزیع یک هزار و 200 جلد کتاب قرآن کریم در مناطق محروم، آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم به 120 نفر از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همایش تجلیل از اساتید و ممتازان طرح حلقه‌های تفسیری به تعداد 40 نفر را از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی در سه ماهه نخست امسال اعلام کرد.

حجت الاسلام داداش زاده از برگزاری آزمون اهدای مدرک برای حافظان در سه سطح 5، 10 و 30 با حضور 61 نفر خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح سفیران با حضور قاریان بین‌المللی سایر استان‌ها در ارومیه، سلماس، میاندوآب، بوکان و پیرانشهر برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح تفسیر در ماه رمضان، گفت: این طرح با حضور دو نفر مفسر از طرف مجمع عالی مفسران کشور در دو شهر ارومیه و خوی در 150 کلاس برگزار شد.

وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی این اداره کل سال 96، اظهار داشت: برگزاری طرح استعدادهای درخشان ویژه نوجوانان در سطح استانی، محافل انس با قرآن کریم، جشنواره کودک و نوجوان، کارگاه سبک زندگی قرآنی، انجمن خیرین قرآن، حمایت از خانه‌های قرآنی شهری و روستایی از برنامه‌های 9 ماهه باقی‌مانده سال 96 تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام داداش زاده با اشاره به دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در زمینه قرآنی، تصریح کرد: آموزش حفظ قرآن کریم، حمایت از برنامه‌های قرآنی دهه فجر، برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن، راه‌اندازی جلسات و حلقه‌های تفسیری، برگزاری دوره‌های تربیت‌معلم و صدور مجوز برای موسسه‌های فرهنگی، قرآن و عترت از دیگر برنامه‌های مهم تبلیغات اسلامی در 9 ماه آینده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: 137 مؤسسه قرآنی در آذربایجان غربی وجود دارد که باید در همه حال مورد توجه مسؤولان باشد.

وی گفت: 20 هیأت قرآنی در استان شناسایی شده است که در حال حاضر تحت حمایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان قرار دارند./936/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات