۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۵۰۸۹۶۸
از ابتدای امسال تاکنون؛

۲۶ وقف جدید در خراسان شمالی به ثبت رسید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون درمجموع ۲۶ وقف جدید در شهرستان‌های هشت‌گانه این استان از سوی واقفان نیک‌اندیش ثبت شد.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: در سه‌ ماهه نخست امسال درمجموع 26 وقف جدید در شهرستان‌های هشت‌گانه استان خراسان شمالی به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد رشد دارد.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این موقوفات یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده است، اضافه کرد: از مجموع ۲۶ وقف ثبت‌شده در خراسان شمالی در بهار امسال، دو مورد در مانه و سملقان، ۱۰ مورد در فاروج، شش مورد در بجنورد، یک مورد در گرمه و جاجرم، شش مورد در شیروان و یک مورد وقف هم در اسفراین به ثبت رسیده است.

به گفته حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد در سه‌ماهه نخست سال جاری شهرستان فاروج با 10 وقف و شیروان و بجنورد هر کدام با شش وقف جدید، بیشترین شمار موقوفات جدید را در بین شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی به ثبت رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه در پی انجام مشاوره وقف و هدایت و راهنمایی واقفان برای ثبت وقف با نیازهای روز جامعه، موقوفات مزبور متناسب با نیازهای جدید استان ثبت‌شده‌اند، خاطرنشان کرد: این موقوفات در زمینه‌های کمک به حوزه علمیه، توسعه و آبادانی بقاع متبرکه، فعالیت‌های قرآنی، دارو و درمان، احداث مسجد و خانه عالم، اجرای برنامه‌های فرهنگی در مساجد و غیره به ثبت رسیده‌اند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه هدایت موقوفات به سمت نیازهای روز جامعه یکی از رویکردها و اولویت‌های نهاد اوقاف و امور خیریه استان است، ادامه داد: در این راستا در همه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این نهاد مشاوره وقف به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی مدنظر قرار دارد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه اکنون محورهایی نظیر آموزش و علم‌آموزی، بهداشت و سلامت و امور مربوط به جوانان جزء اولویت‌های خراسان شمالی برای ثبت وقف است، اظهار کرد: همه متولیان فرهنگی و مذهبی و رسانه‌ها باید تلاش کنند واقفان و خیران را به سمت ثبت وقف در این زمینه‌ها هدایت کنند.

وی با اشاره به اینکه اکنون در استان خراسان شمالی حدود هزار و 430 موقوفه با بیش از 10 هزار رقبه وجود دارد، ادامه داد: این در حالی است که بیش از 60 درصد مجموع موقوفات این استان با نیت روضه سیدالشهدا (ع) و برگزاری مراسم ماه‌های محرم و صفر ثبت‌شده و در این زمینه خراسان شمالی اشباع شده است./9314/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات