۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۰۸۹۸۰
سلیمی نمین:

اطلاع‌رسانی از مهمترین عوامل رشد سیاسی جوامع بشری است

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران گفت: اطلاع‌رسانی در جوامع بشری از عوامل مؤ ثر در زمینه رشد سیاسی ملت‌ها است.
سلیمی نمین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران عصر امروز در نشست علمی نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با بیان این که ملت ایران در فعالیت های رسانه ای تجربیات گسترده ای دارند، گفت: تبادل این تجربیات و اطلاعات برای دیگر کشورها می تواند موثر و کارساز باشد.

وی با بیان این که اطلاع رسانی از عوامل مؤثر در رشد سیاسی ملت ها است، افزود: به منظور محرومیت ملت ها از موهبت فعالیت های رسانه ای تاریخ بشری مسائل بسیار تلخی را در خود نهفته دارد و بدون شک هر آنچه که این اطلاع رسانی بتواند موجب وقوف ملت ها و تأثیرگذاری آنان بر سیاستگذاری ها شود قطعا آن ملت ها موفق تر در حوزه رسانه خواهند بود.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران با اشاره به پشتیبانی سرویس های اطلاعاتی از فعالیت های رسانه ای، تصریح کرد: امروز برخی دولت ها توانمندی خاصی در عرصه اطلاع رسانی نشان می دهند اما ملل اسلامی در این زمینه عقب هستند چراکه بسیاری از اطلاعات را از راه روزنامه نگاران تأمین کرده و از رسانه های خاصی حمایت و پشتیبانی می کنند.

سلیمی نمین با اشاره به نقش اطلاع رسانی در تاریخ برای سرکوب ملت از راه کودتا به جای نقش مؤثر آن در خدمت ملت های اسلامی، یادآور شد: این مسأله یک قدرت ضد مردمی را در تاریخ ایران ایجاد کرد و پیوند میان دستگاه های اطلاعاتی و رسانه ها سبب شد تا خبرنگاری آزاد در جهان مورد استقبال مردم قرار بگیرد.

وی با بیان این که دیدگاه و برخورد غرب در ابتدا با خبرنگاران آزاد سرکوب گرانه بود که بر علیه آنان شیوه هایی همچون تطمیع نیز به کار گرفته شد، بیان کرد: به تدریج پس از قرن نوزدهم روزنامه نگاران آزاد در مسیر دیگری قرار گرفتند./864/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات