۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۵۰۹۰۰۴
آیت الله بهشتی:

دستگاه قضا بدون هیچ ملاحظه ای با متخلفان برخورد کند

نماینده خبرگان گفت: قوه قضائیه باید با قدرت و شجاعت در اجرای قانون و برخورد با متخلفان جدی تر باشد تا افراد متخلف گستاخ نشوند.
بهشتی

آیت الله احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار مسؤولان دستگاه قضا، بر ضرورت سرلوحه قرار دادن این رهنمودها تأکید کرد.

وی گفت: هر اندازه که دستگاه قضایی در اجرای احکام و قوانین جدیت بیشتری به خرج دهد سبب می شود که نظم و امنیت در جامعه قوت و قدرت پیدا کند.

وی افزود: وقتی در اجرای احکام و قوانین کوتاهی شود یا تأخیر وجود داشته باشد و آنگونه که مردم انتظار دارند با متخلف برخورد نشود سبب خواهد شد که مردم نسبت به قانون، حقوق خود و مجریان قانون و دستگاه قضا ناامید و بدبین شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: نتیجه دیگر کوتاهی در برخورد با متخلفان این است افرادی که  می خواهند تخلف کنند جرأت پیدا کرده و گستاخ می شوند و این بسیار به ضرر جامعه، دین و مردم خواهد بود چون مردم امنیت، آسایس و آرامش می خواهند.

وی ادامه داد: قانون باید بدون هیچ ملاحظه ای با قوت و قدرت اجرا شود و این بر عهده قوه قضائیه است، البته ضابطانی که در خدمت دستگاه قضا هستند باید دستگاه قضایی را با قوت و قدرت یاری کنند و کار ضابط بودن خود را باید به خوبی انجام دهند.

آیت الله بهشتی ابراز داشت: قوه قضائیه باید با قدرت و شجاعت در اجرای قانون و برخورد با متخلفان جدی تر باشد تا افراد متخلف گستاخ نشوند و غیر متخلفان جرأت برای تخلف پیدا نکنند./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات