۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۰۹۱۳۲
معاون تهذیب حوزه های علمیه استان ایلام:

از بین بردن حیا و عفت از اهداف دشمنان است

حجت الاسلام تمرخانی با بیان این که از بین بردن حیا و عفت از اهداف دشمنان است، گفت: عفت و حیا یک فاکتور اصلی برای امنیت اجتماعی و روانی زن محسوب می شود و عامل بسیار مهمی در حفظ و ارتقای موقعیت و شخصیت زن و نیز گرایش مرد به سوی زن است.
حیا و عفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام حسین تمرخانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه استان ایلام امروز در مسجد ثقلین در جمع خواهران پایگاه بسیج این مسجد، اظهار داشت: در اسلام تأکید بسیار زیادی بر حفظ حیا و عفت شده است و در اسلام به ازدواج با زنان پاکدامن و عفیف تأکید شده است، عفت یعنی اینکه نفس خود را از تمایلات و شهوات نفسانی حفظ کنید.

وی افزود: همانطوری که تمایلات نفسانی به اختلاف اشخاص و موارد متفاوت است عفت و حفظ نفس از آنها نیز متفاوت خواهد بود، بنابراین عفت فقیر به این معنا است که او به آنچه که به دست می آورد قانع باشد و نفس خود را از تمایلات و شهوات باز دارد و عفاف در غنی به حفظ نفس از شهواتی است که ممکن است  از ثروت او سرچشمه گیرد.

حجت الاسلام تمرخانی خاطرنشان کرد: در روایات علاوه بر اهمیت عفاف به طور عام بر خصوص خودداری از شهوت شکم و غریزه جنسی تأکید ویژه ای به عمل آمده است، عفت و حیا یک فاکتور اصلی برای امنیت اجتماعی و روانی زن محسوب می شود و عامل بسیار مهمی در حفظ و ارتقای موقعیت و شخصیت زن و نیز گرایش مرد به سوی زن است.

وی ادامه داد: حیای زن در برابر مردان بیگانه ارزشمند است یعنی به همان نسبت که عفت و حیای اجتماعی زن سبب ارتقای سطح سازگاری بین همسران می شود، وجود حیا در ارتباط متقابل زن و شوهر زمینه ناسازگاری را فراهم می آورد، حیایی که به آن تأکید شده است حیای عاقلانه است، حیایی که برخاسته از دانایی باشد نه حیایی که پیامد نادانی است.

این مدرس حوزه تصریح کرد: امام صادق(ع) از حیا و عفت به عنوان زره و سپر تعبیر می کند و می فرماید «لباس حیا و عفت به تن کنید که مانند زره و سپر از شما محافظت کند»، یعنی زن چنان با وقار و سنگینی راه برود که تیرهای نظر جوانان هرزه اجازه ورود به شخصیت او را نداشته باشد.

حجت الاسلام تمرخانی در پایان گفت: هدف اصلی دشمنان نفوذ درون خانواده ها و کمرنگ کردن حیا و عفت است، آنها به خوبی متوجه هستند که اگر این دو فاکتور در خانواده برچیده شود قطعا ارتباط مستقیم با جامعه خواهد داشت و هویت اسلامی کاملا از بین خواهد رفت. امروز ابزار های ارتباط جمعی از راه های نفوذ دشمن برای رسیدن به این هدف است./۸۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات