۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۰۹۲۷۱
نماینده ولی فقیه در قزوین:

حرکت قلم در مطبوعات باید مطابق آموزه‌های قرآنی و دینی باشد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه قلم مطبوعات باید بر طبق مبانی دینی و آموزه‌های قرآنی به حرکت درآید، گفت: قلمی که برخلاف مبانی دینی و الهی به حرکت درآید هیچ زمانی برکت نخواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین صبح امروز در دیدار اعضای جدید هیأت مدیره خانه مطبوعات قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، با اشاره به انتخاب هیأت مدیره خانه مطبوعات قزوین، گفت: امیدواریم تیم جدیدی که به عنوان هیأت مدیره خانه مطبوعات شهر قزوین انتخاب شده‌اند مایه برکت و تحول در فضای رسانه‌ای شهر شوند و بتوانند در موقعیت‌های جدید با فعالیت‌های ارزشمند درهای برکات الهی را به روی طالبان علم و معرفت باز کنند.

وی در ادامه با اشاره به رسالت رسانه‌های شاخص در جامعه، افزود: رسالت هر رسانه شاخصی تعیین کننده جایگاه آن رسانه است، برخی از رسانه‌ها به منظور کسب سود و منفعت مادی فعالیت می‌کنند، در چنین حالتی عملکرد آنها نسبت به هزینه‌ای که دریافت می‌کنند تغییر پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه قلم مطبوعات باید بر طبق مبانی دینی و آموزه‌های قرآنی به حرکت درآید، اظهار کرد: قلمی که برخلاف مبانی دینی و الهی به حرکت درآید هیچ زمانی برکت نخواهد داشت زیرا این چنین قلمی ریشه در ملکوت الهی نداشته و در خدمت رسانه مسموم قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به عدم ماندگاری فعالیت رسانه‌های مسموم و مخرب، خاطرنشان کرد: رسانه‌های مسمومی که بر ضد دین کار می‌کنند و دنیاطلبی و حمایت از ظلم دارند شاید دیده شوند امام ماندگاری ندارند رسانه‌ای که در خدمت ظلم باشد دچار اختلاف و تشتت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در قزوین در ادامه حفاظت و صیانت از استقلال رسانه را یک ضرورت دانست و ابراز کرد: در دوره‌های تاریخی مختلف رسانه‌های مکتوبی وجود داشتند که در مقابل استعمار آمریکا و انگلیس ایستادگی کرده و استقلال خود را حفظ کردند امروز هم اهل قلم باید استقلال مطبوعاتی را حفظ کرده و اجازه دستبرد زدن به آن ندهند.

وی در ادامه زنده بودن یک رسانه را مشروط به حق‌گویی و صداقت آن دانست و تأکید کرد: رسانه‌ای که دلسوزی برای مردم خود نداشته باشد دینی و اخلاقی نیست باید در رسانه به فریاد انقلاب و مردم برسیم این موضوع نباید تنها به داخل کشور محدود شود بلکه حمایت رسانه باید از تمام مظلومان جهان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه اصحاب رسانه باید خطر نفوذ دشمن را جدی بگیرند، تصریح کرد: نخستین مشتری برای اصحاب رسانه خداوند متعال است پروردگار عالم جان و مال و قلم ما را به گران‌ترین قیمت خواهد خرید از این رو باید مطمئن باشیم که ضرر نخواهیم کرد.

وی در پایان گفت: انقلابی بودن و انقلابی ماندن بسیار سخت و دشوار است در فضای رسانه عده زیادی به اصحاب قلم طمع می‌کنند و از این مسیر قصد ضربه زدن به نگاه و عملکرد انقلابی اهل قلم را دارند از این رو اصحاب رسانه باید مراقب باشند حیثیت و اعتباری را که خداوند به برکت قلم به آنها داده است هرگز آسیب نبیند./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات