۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۰۹۳۰۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

رسانه‌ها از مسیر تقوا و صداقت فاصله نگیرند

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به داشتن تقوا و صداقت در رسانه‌ها و مطبوعات، گفت: رسانه‌ها و اهل قلم باید مراقب باشند که از مسیر تقوا و صداقت فاصله نگیرند و تمام مطالب را برای مردم همان گونه که هست بیان کرده و در گفته‌های خود ایمان و باور داشته باشند.
حجت الاسلام علی نعمت اللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی نعمت اللهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین ظهر امروز در نشستی که با دست اندرکاران نشریات حوزوی در اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت و ارزش قلم گفت: قلم ارزشمندترین ابزاری است که باید در دست اشخاص صالح و شایسته قرار بگیرد تا ارزش و کرامت آن حفظ شود.

وی در ادامه با اشاره به آیه قرآن درباره ارزش قلم، افزود: خداوند متعال در سوره قلم فرموده است سوگند به قلم و آنچه که می‌نویسند، قلمی را که خداوند متعال در این آیه به آن سوگند خورده است قلمی است که در راه ترویج و نشر معارف اسلامی و توسعه آن به کار گرفته می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با اشاره به داشتن تقوا و صداقت در رسانه‌ها و مطبوعات، اظهار کرد: رسانه‌ها و اهل قلم باید مراقب باشند که از مسیر تقوا و صداقت فاصله نگیرند و تمام مطالب را برای مردم همان گونه که هست بیان کرده و در گفته‌های خود ایمان و باور داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به هدایت اهل قلم به سوی استفاده از آموزه‌ها و مبانی دینی و اعتقادی، ابراز کرد: جامعه ما یک جامعه اسلامی و انقلابی است که از دستورات الهی و آموزه‌های مکتب اهل بیت(ع) الهام می‌گیرد، از این رو هدایت اهل قلم و رسانه باید در جهتی باشد که موجب توسعه دین و معنویت باشد و هر کسی که قلم در دست دارد باید به اندازه‌ای دقت کند و مواظب باشد تا این قلم به درستی بر روی سطورکاغذ و صفحه نقش ببندد و به بیراهه نرود.

حجت الاسلام نعمت اللهی در ادامه با اشاره به موضوع آزادی بیان برای مردم و مطبوعات، تأکید کرد: یکی از اصول مترقی قانون اساسی بحث آزادی بیان برای مردم و مطبوعات است، این آزادی نباید ارزش‌های دیگر را از بین ببرد، از این رو نویسندگان و اهل قلم باید به طور مرتب به تولید فکر و محتوا بپردازند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با اشاره به افزایش صبر و حوصله و نقدپذیری مسؤولان، خاطرنشان کرد: افزایش صبر و حوصله و نقدپذیری مسؤولان مسأله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و  به طور معمول کسانی که در حوزه قلم فعالیت می‌کنند، دلی نرم و لطیف و درونی پر از استرس دارند که باید از تلاش‌های شبانه روزی این عزیزان تقدیر کنیم.

وی در پایان گفت: چه خوب است که صاحبان قلم از علما و فرزانگان حوزوی و علمی مطالبی بنویسند تا نسل جوان ما با امور زندگی و تحصیلی این شخصیت‌های برجسته آشنا شوند و بتوانند از آنها در زمینه‌های علمی و اخلاقی الگو بگیرند./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات