۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۰۹۳۰۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

سالم سازی آثار هنری در موضوع حجاب و عفاف به جد پیگیری می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: ضابط قضایی نیستیم که در خیابان با بدحجابی برخورد کنیم، اقداماتمان در رابطه با سالم سازی آثار هنری بوده و این مراقبت ها در موضوع حجاب و عفاف به جد پیگیری می شود.
حجت الاسلام کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته عفاف و حجاب در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: 25 دستگاه فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب ماموریت تعریف شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی دارند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از این دستگاه های اجرایی است.

وی تصریح کرد: ما موظف هستیم در زمینه نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف گام برداریم و در قالب عملیات برون سازمانی نیز اقدامات اساسی انجام می دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه بحث عفاف و حجاب مرتبط با انواع آسیب اجتماعی است و می طلبد شورای فرهنگ عمومی در موضوع عفاف و حجاب بیش از این ورود کند، افزود: باید بحث حجاب و عفاف در شورای فرهنگ عمومی مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام باقری تصریح کرد: در تلاش برای تبدیل موضوع حجاب و عفاف به گفتمان هستیم تا به عنوان دغدغه مهم و اساسی در استان مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت های استان در نهادینه کردن مقوله حجاب و عفاف گفت: رسانه ها بیشتر از دستگاه های فرهنگی در این خصوص همکاری دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به برنامه های اجرایی هفته حجاب و عفاف اشاره و خاطرنشان کرد: همزمان با هفته حجاب و عفاف شاهد برگزاری 200 گفتمان در مساجد آذربایجان غربی خواهیم بود که این امر در طول پیروزی انقلاب اسلامی بی سابقه است

حجت الاسلام کریمی از راه اندازی کانال تلگرامی با عنوان «گوهر حیا» خبر داد و افزود: این کانال تلگرامی همزمان با هفته حجاب و عفاف راه اندازی می شود و لازم است کانال های پرمخاب نیز در راستای گسترش موضوع حجاب و عفاف، نسبت به بازنشر مطالب این کانال اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تولید محتوا از سوی مجتمع دیجیتالی شهید باکری از دیگر اقدامات در راستای اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف از بستر فضای مجازی است، گفت: این مجتمع به سفارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تولید اپلیکیشن با موضوع حجاب و عفاف خواهد کرد

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضابط قضایی نیست، افزود: ضابط قضایی نیستیم که در خیابان با بدحجابی برخورد کنیم، اقداماتمان در رابطه با سالم سازی آثار هنری بوده و این مراقبت ها در موضوع حجاب و عفاف به جد پیگیری می شود.

گفتنی است،  17 تا 23 تیرماه به عنوان هفته حجاب و عفاف نامگذاری شده است./936/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات